همشهری آنلاین: آلکسی پوشکوف رییس کمیسیون سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه (سنا)، تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در باره قدس را شکست بزرگ آمریکا خواند.

 روسیه: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در باره قدس شکست بزرگ آمریکا بود

به گزارش ایرنا؛ روز پنجشنبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه علیه تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را با 128 رای مثبت، 9 رای منفی و 35 رای ممتنع تصویب کرد.

سناتور پوشکوف روز جمعه در مطلبی در شبکه اجتماعی توییتر با اشاره به تصویب قطعنامه دیگری در مجمع عمومی سازمان ملل در روز چهارشنبه در محکومیت توجیه حمایت از نازیسم در سطح جهانی نوشت: دو قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در باره قدس و نازیسم و دو شکست آمریکا و در هر دو مورد بیش از دو سوم اعضای سازمان ملل به قطعنامه ها رای مثبت و علیه موضع واشنگتن رای دادند.

رییس کمیسیون سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه این رویداد را نشانه انزوای بین المللی آمریکا دانست.

مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه پیش نویس قطعنامه علیه تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

آمریکا شامگاه دوشنبه در جلسه شورای امنیت که با موضوع بررسی پیش نویس طرح مصر درخصوص قدس برگزار شد، پیش نویس این طرح را وتو کرد.

14کشور عضو شورای امنیت با پیش نویس طرح مصر درخصوص قدس موافقت کردند.

براساس طرح مصر در این پیش نویس، بدون ذکر نام کشور یا محکوم کردن کشوری، هر اقدامی برای تغییر وضعیت قدس را لغو می کند و از تمامی کشورها می خواهد از انتقال سفارت خود از سرزمین های اشغالی به قدس خودداری کنند.

کد خبر 393349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha