همشهری آنلاین: شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد: تحریم‌های اقتصادی مرتبط با بخش‌های علمی اقتصاد روسیه را تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۸ تمدید کرد.

اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را شش ماه تمدید کرد

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري فرانسه از بروکسل، اتحاديه اروپا روز پنجشنبه به صورت رسمي تحريم هاي اقتصادي سنگين عليه روسيه را به اتهام دست داشتن اين کشور در مناقشه شرق اوکراين شش ماه تمديد کرد.

شوراي اتحاديه اروپا، نهاد متشکل از 28 کشور با ادعاي اينکه توافقنامه هاي صلح مينسک درباره اوکراين به منظور برقراري آتش بس به صورت کامل اجرايي نشده است، اعلام کرد « تحريم هاي اقتصادي مرتبط با بخش هاي علمي اقتصاد روسيه را تا 31 ژوئيه 2018 تمديد کرد ».

«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا پیشتر گفته بود که سران اتحادیه اروپا توافق کردند که تحریم های این اتحادیه علیه روسیه را که به دلیل دخالت مسکو در اوکراین وضع شده بود، تا پایان ماه جولای سال 2018 تمدید کنند.

مدت اعتبار تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه در پایان ماه ژانویه سال آینده بسر می آمد.

در گزارش دفتر مطبوعاتی اتحادیه اروپا گفته شده است که تحریم های ضدروسی به دلیل خودداری روسیه از اجرای کامل توافقنامه مینسک تمدید شده است.

مسکو با تحريم محصولات کشاورزي - غذايي اروپا به اين تحريم ها که بانک ها، شرکت هاي دفاعي و نفتي روسيه را شامل مي شود واکنش نشان داده است. اتحاديه اروپا همچنين سرمايه گذري مالي اروپايي ها را در روسيه ممنوع کرده است.

اين تحريم ها تابستان 2014 در اوج بحران اوکراين چند ماه بعد از تصميم روسيه به الحاق شبه جزيره کريمه به خاک خود و در پي آن حمله شورشيان طرفدار روسيه در شرق اوکراين تصويب شد.

کد خبر 393317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha