همشهری آنلاین: مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه علیه تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را با ۱۲۸ رای مثبت، ۹ رای منفی و ۳۵ رای ممتنع تصویب کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل

 مجمع عمومی سازمان ملل روز پنج‌شنبه برای بررسی تصمیم آمریکا در اعلام قدس به پایتختی رژیم‌صهیونیستی جلسه اضطراری تشکیل داد و با ۱۲۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع پیش‌نویس قطعنامه مربوط به وضعیت قدس را به تصویب رساند.

در قطعنامه مجمع عمومی سازمان عمومی ملل آمده است که هر تصمیمی که به تغییر در هویت، وضعیت یا ترکیب جمعیتی بیت‌المقدس منجر شود، ملغی محسوب می‌شود و کشورهای عضو سازمان ملل باید مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت رفتار کرده و از گشایش نمایندگی‌های دیپلماتیک در این شهر خودداری کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، در پی تصویب پیش‌نویس قطعنامه علیه تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، چهره‌ها با صدور بیانیه یا در قالب توئیت‌هایی واکنش نشان دادند که در جدول آمده است:

ردیف

اظهارنظرکننده

واکنش

منبع

1

محمدجواد ظریف

یک "نه" محکم جهانی به تهدید و قلدرمأبی رژیم ترامپ در سازمان ملل متحد

ایسنا

2

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه

قدس خط قرمز ماست.

از قطعنامه پیشنهادی درباره وضعیت قدس که با رای اکثریت غالب کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید، استقبال می کنیم.

منتظریم دولت ترامپ هرچه سریع‌تر از این تصمیم تأسف‌بار خود که رای‌گیری در مجمع عمومی سازمان ملل، غیرحقوقی بودن آن را به صراحت نشان داد، منصرف شود.

ایرنا

3

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

تصویب پیش‌نویس قطعنامه قدس در مجمع عمومی سازمان متحد، یک پیروزی‌ برای ملت فلسطین و بیانگر بطلان مواضع رئیس‌جمهور آمریکا در مورد قدس است.

ایسنا

4

مقتدی صدر
رهبر جریان صدر عراق

جهان امروز قاطعانه سیاست آمریکا در مورد قدس را رد کرد، آمریکا امروز باید این را بپذیرد و به تصمیم بین‌المللی تن دهد درغیر این صورت مطرود خواهد شد.

 وتوی تصمیم اخیر شورای امنیت سازمان ملل از سوی آمریکا، گردنکشی در برابر رای جهان است. پس از آن که آمریکا، قدس را به ناحق به دشمن ما اسرائیل فروخت، جهان، امروز آن را پس گرفت.

ایرنا

5

نبیل ردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطینی

تصویب پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیروزی برای فلسطین است.

این قطعنامه بار دیگر نشان داد، که مساله فلسطین از حمایت قانونی جامعه جهانی برخورد دارد و هیچ گونه تصمیم یک جانبه از سوی هر طرفی نمی‌تواند واقعیت را تغییر دهد و مطابق قانون بین‌المللی قدس سرزمین اشغال شده‌ای است.

ایرنا

6

داود شهاب
مسئول دفتر اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی

تصویب این قطعنامه پیروزی پایداری و استقامت مردم فلسطین است.

قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص قدس، گامی در مسیری طولانی در مواجهه با اشغالگران و آزادی سرزمین و مقدسات ما است.

ایرنا

7

بیانیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)

تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل اقدامی درست و حمایت‌آمیز از حقوق ملت فلسطین و شکستی برای اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونستی به شمار می‌رود.

ایسنا

کد خبر 393297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha