همشهری آنلاین: قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بیش از ۲۰ هزار معتاد متجاهر در کشور نگهداری می‌شود، که سهم تهران از این تعداد در حال حاضر ۸ هزار نفر است.

معتاد متجاهر

به گزارش مهر، سردار علی مویدی‌زاده در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران در جمع خبرنگاران، گفت: این جلسه به منظور پاکسازی و تطهیر شهر تهران از وجود معتادین متجاهر برگزار شد و مصوبات خوبی داشت.

وی با بیان این که مقرر شد، تا پایان دی ماه تعداد معتادان متجاهر جمع‌آوری شده در تهران نزدیک به ۱۲ هزار نفر برسد، گفت: ما نمی‌خواهیم هر معتادی را به مکان‌های نگهداری بیاوریم، آن‌هایی که بلامکان هستند، توسط خانواده‌ها رها شده و در کف خیابان مانده‌اند، مفهوم معتاد متجاهر را دارند.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ضمن تاکید بر همکاری مردم و همه دستگاه‌ها در انجام این ماموریت، گفت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر به ریاست رییس جمهور، متولی سامان‌دهی معتادان متجاهر، بهزیستی با حمایت و پشتیبانی ستاد مبارزه با مواد مخدر باشد و امروز نیز بهزیستی در سطح کشور به انجام این ماموریت پرداخته و اگر ایرادی در نقطه‌ای از کشور باشد، قطعا پیگیری خواهیم کرد.

مویدی‌زاده با بیان اینکه بهزیستی به عنوان متولی سامان‌دهی معتادین متجاهر نیازمند پشتیبانی نیروی انتظامی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌ها است، گفت: همه باید دست به دست هم دهند تا بهزیستی به عنوان متولی بتواند مدیریت خوبی اعمال کند.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در حال حاضر در سطح کشور نزدیک به بیش از ۲۰ هزار نفر معتاد متجاهر در حال نگهداری هستیم، که سهم تهران از این تعداد با احتساب مرکز «بهاران» شهرداری حدود ۸۰۰۰ نفر است.

وی ادامه داد: ۵ سال پیش ظرفیت تهران ۴۰۰ نفر بود و این تعداد امروز به ۸۰۰۰ نفر رسیده و تا پایان دی ماه نیز به ۱۲ هزار نفر خواهد رسید.

کد خبر 393244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha