همشهری آنلاین: وبسایت فارین پالیسی چهارشنبه ۲۹ آذر کپی ایمیل نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل را که به اعضای این سازمان ارسال شده بود منتشر کرد.

هیلی

هیلی

در این ایمیل نماینده آمریکا پیش از رای‌گیری روز پنجشنبه درباره مسئله بیت‌المقدس در مجمع عمومی سازمان ملل به نمایندگان کشورهای عضو هشدار داده و آنها را تهدید کرده است.

در بخشی از ایمیل هیلی آمده است: هنگامی که رای‌ می‌دهید متوجه باشید که رئیس جمهور ما و ایالات متحده آمریکا آرای شما را به عنوان یک موضوع شخصی در نظر خواهند گرفت.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در بخشی از نامه خود از نمایندگان کشورهای عضو مجمع عمومی خواسته است "پرسش‌ها و نگرانی‌های" خود را با او و همکارانش در میان بگذارند.

در قسمت پایانی این نامه آمده است: «رئیس جمهور رای‌گیری را از نزدیک پیگیری می‌کند و از من خواسته است تا درباره کشورهایی که علیه ما رای می دهند گزارشی تهیه کنم. تمام آرای شما در این باره را یادداشت خواهیم کرد».

قرار است روز پنجشنبه (۲۱ دسامبر/۳۰ آذر) مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه مخالفت با به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را به رای بگذارد. این پیش‌نویس از طرف ترکیه و یمن روز سه‌شنبه ۱۹ دسامبر به مجمع عمومی پیشنهاد شده است.

کد خبر 393235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha