همشهری آنلاین: دولت بریتانیا اعلام کرد که خانه‌ها و کسب‌وکارها از حق قانونی برای تقاضای دریافت پهن باند پرسرعت تا سال ۲۰۲۰ برخوردار خواهند شد.

دولت بریتانیا اعلام کرد که خانه‌ها و کسب‌وکارها از حق قانونی برای تقاضای دریافت پهن باند پرسرعت تا سال ۲۰۲۰ برخوردار خواهند شد.

به گزارش بی‌بی‌سی دولت بریتانیا وعده داده است که تا سال ۲۰۲۰ سراسر این کشور به سرعت‌های دست‌کم ۱۰ مگابیت در ثانیه ددرسترسی خواهند داشت.

شرکت بریتیش تله‌کام که مسئول زیرساخت اینترنت در این کشوراست، قبلاً اعلام کرده بود که داوطلبانه بر اساس جدول زمانی خودش سرعت اینترنت را بهبود خواهد بخشید. اما اکنون این شرکت می‌گوید تصمیم دولت را درباره ایجاد تعهد قانونی پذیرفته است.

وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه‌ها و ورزش بریتانیا اعلام کرد که فقط یک «تعهد خدمات همگانی» (USO) این حتمیت را ایجاد می‌کند که تا سال ۲۰۲۰ سرعت‌های پهن باند دست‌کم ۱۰ مگابیت در ثانیه به در سراسر بریتانیا قابل‌دسترسی باشد.

بر اساس قانون «تعهد خدمات همگانی»، فراهم آورندگان اینترنت پهن باند ازلحاظ قانونی ملزم می‌شوند که در حدود یک آستانه هزینه، اینترنت پهن باند پرسرعت را برای هرکسی که تقاضای آن را می‌کند، بدون توجه به این‌که در کجای کشور قرار دارد، فراهم کنند.

اداره ارتباطاتیا همان آفکام (Ofcom)، سازمان ناظر بر ارتباطات در بریتانیا قبلاً اعلام کرده بود می‌گوید ۴ درصد از خانه‌ها در این کشور حدود ۱.۱ میلیون- بیشتر در مناطق روستایی- نمی‌تواند به سرعت‌های پهن باند دست‌کم ۱۰ مگابیت در ثانیه دسترسی دارند.

به گفته این سازمان اینترنت کم‌سرعت به‌خصوص مایه نگرانی کسب‌وکارهای کوچک است، به‌طوری‌که تقریباً ۲۳۰۰۰۰ از آن‌ها نمی‌توانند به اینترنت با سرعت مناسب دسترسی پیدا کنند.

کد خبر 393206

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha