همشهری آنلاین: سخنگوی جنبش انصارالله گفت: نیروهای انصارالله موشکی بالستیک را به طرف ریاض پایتخت عربستان سعودی شلیک کردند.

شلیک موشک بالستیک به کاخ الیمامه در ریاض

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ يگان موشکي يمن به کاخ اليمامه در رياض يک فروند موشک بالستيک H 2 شليک کرد.

خبرنگار شبکه تلويزيوني العالم گفت: منابع آگاه گفتند موشک بالستيکي که به کاخ يمامه در رياض شليک شد با دقت به هدفش اصابت کرده است.

منابع يمني تاييد کردند موشک بالستيکي که نيروهاي يمني به رياض پايتخت عربستان شليک کردند در فاصله يک و نيم کيلومتري سفارت آمريکا در رياض اصابت کرده است.

يگان موشکي نيروهاي يمني اعلام کرد هدف موشک بالستيکي که به کاخ يمامه در رياض اصابت کرد نشست بزرگ سران رژيم سعودي بوده است.

خبرگزاري رويترز هم اعلام کرد، شاهدان رويترز در رياض پايتخت عربستان سعودي از شنيده شدن صداي انفجار در اين شهر و به آسمان برخاستن ستوني از دود خبر دادند.

سخنگوي جنبش انصارالله يمن در پيامي توييتري اعلام کرد نيروهاي انصارالله موشکي بالستيک را به طرف رياض پايتخت عربستان سعودي شليک کردند.

مقامات امنيتي عربستان سعودي درحال حاضر از اظهار نظر درباره گزارش هاي مربوط به انفجار در رياض پايتخت اين کشور خودداري کرده اند. پيشتر برخي شاهدان از شنيده شدن انفجار در رياض و به آسمان برخاستن ستوني از دود در رياض خبر داده بودند.

جزئيات بيشتر در اين خصوص هنوز منتشر نشده است.

  • سخنگوي جنبش انصار الله يمن شليک موشک را به کاخ يمامه تأييد کرد

شبکه تلويزيوني العالم به نقل از خبرنگارش در صنعا اعلام کرد: محمد عبد السلام سخنگوي جنبش انصار الله يمن شليک موشک بالستيک 2 H را به کاخ يمامه در رياض پايتخت عربستان تأييد کرد.

صدای انفجار اندکی پیش از اعلام بودجه عربستان

تلويزيون العالم اعلام کرد: صداي انفجاري مهيب در سراسر رياض اندکي پيش از آنکه شاه سعودي بودجه اين کشور را در کاخ يمامه اعلام کند شنيده شد.

  • موشک شليک شده نشست مقامات سعودي را هدف قرار داد

شبکه تلويزيوني وابسته به جنبش انصارالله اعلام کرد موشکي که به طرف رياض پايتخت عربستان سعودي شليک شد نشست مقامات سعودي را در کاخي در رياض هدف قرار داد.

موشک شليک شده به کاخ يمامه پيش از اين هم از سد پدافند پاتريوت عبور کرده بود.

شلیک موشک بالستیک به کاخ الیمامه در ریاض

موشک بالستيک نيروهاي يمني که به کاخ «يمامه» يعني کاخ سلمان بن عبد العزيز پادشاه عربستان در رياض پايتخت اين کشور شليک شد از همان نوع موشکي است که اوايل ماه گذشته با عبور از سامانه ضد موشکي آمريکايي پاتريوت به هدفش در رياض يعني فرودگاه بين المللي ملک خالد اصابت کرد و آمريکا را به خشم آورد.

شبکه تلويزيوني المسيره با اعلام اين خبر افزود موشک بالستيک برکان «تو اچ» که امروز نيروهاي يمني به کاخ يمامه در رياض پايتخت عربستان شليک کردند از همان نوعي است که نيروهاي يمني اوايل ماه ميلادي گذشته به فرودگاه بين المللي ملک خالد در رياض شليک کردند و اين موشک از سامانه دفاعي موشکي سعودي پاتريوت عبور کرد و باعث ناراحتي آمريکا شد چرا که موشک يمني ها از «افسانه سامانه دفاعي آمريکا» يعني سامانه موشکي پاتريوت عبور کرد و به رياض رسيد. اين موشکي که امروز هم به رياض و به کاخ يمامه شليک شد از همان نوع است.

کاخ يمامه کاخ سلمان بن عبد العزيز پادشاه عربستان است و کاخ حکمراني شاه سعودي است. اين بخشي از پاسخ يمني ها به جنايات سعودي ها در هزارمين روز تجاوز عربستان به يمن است. در اين مدت شمار زيادي از يمني ها از جمله شمار زيادي زن و کودک شهيد شدند و سعودي ها در اين مدت مدارس ،دانشگاهها، مساجد ، مراسم عروسي و غيره را بمباران کردند اين پاسخ کوچکي به اين جنايات است .

  • کارشناس يمني: شليک موشک به کاخ سعودي در هزارمين روز مقاومت يمني ها

حمید رزق تحلیلگر یمنی در توئيت خود نوشت: در هزارمین روز از مقاومت یمنی ها در برابر تجاوز سعودی - آمریکایی ، نیروی موشکی یمن با موشک بالستیک کاخ پادشاهی عربستان در ریاض را هدف گرفت.

رویترز:‌ صدای انفجار در پایتخت عربستان شنیده شد

خبرگزاری رویترز نيز روز سه شنبه از شنیده شدن صدای انفجار در ریاض خبر داد و به نقل از سخنگوی جنبش انصارالله یمن نوشت که این جنبش قصر یمامه مرکز حکومت پادشاه عربستان در ریاض را با یک فروند موشک بالستیک برکان اچ 2 هدف قرار داده است .

مسئولان امنیتی عربستان تاکنون دراین خصوص اظهار نظری نکرده اند.

در عین حال رویتزر اعلام کرد که این موشک توسط ائتلاف عربی رهگیری شده است .

خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرد شلیک این موشک همزمان با جلسه اعضای دولت سعودی برای تصویب بودجه سال آینده صورت گرفته است .

رویترز همچنین به نقل از محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن از شلیک یک فروند موشک بالستیک برکان اچ2 به سمت ریاض پایتخت عربستان خبر داد.

اواسط آبان ماه امسال هم جنبش انصارالله یمن با موشک برکان اچ 2 فرودگاه ملک خالد ریاض را هدف قرار داد.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی هیچ دستاوری برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی یمنی ها شده است.

کد خبر 393103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha