مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح فاز اول خط ۶ مترو در سال آتی خبر داد و گفت: کل خط ۷ تا آخر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

پور سید آقایی

به گزارش ایسنا، محسن پورسید آقایی در حاشیه بازدید از روند اجرای ساخت خط 6 و 7 مترو که با حضور شهردار تهران و مدیرعامل بانک شهر انجام شد در جمع خبرنگاران گفت: امروز بازدید خوبی از خط 6 و 7 مترو انجام شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر شهردار تهران، معاونین شهردار و مدیرعامل بانک شهر نیز در این بازدید حضور داشت، گفت: در این بازدید تاکیدات لازم برای راه اندازی این خطوط انجام شد و فاز یک خط 6 از مبدأ ایستگاه دولت آباد در نیمه اول سال آینده با تزریق 350 میلیارد تومان اعتبار راه اندازی می‌شود. همچنین برای راه اندازی کل خط 6 تا پایان سال 97 حدود 1800 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

  • تجهيز 10 كيلومتر از خط 6

پورسید آقایی افزود: با حضور مدیرعامل بانک شهر در این بازدید مقرر شد از محل منابع و املاک، تسهیلات لازم تزریق شود.

وی با بیان اینکه اقدامات ساخت و سازی و سیویل خط 6 به مرحله 90 درصد رسیده است، گفت: اما در بحث تجهیزات تنها 6 درصد پیشرفت داشته‌ایم و با تزریق پول و اعتبار تجهیزات نیز تکمیل می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه 10 کیلومتر اول خط 6 که قرار است در نیمه اول سال 97 افتتاح شود توسط پیمانکار به صورت کامل تجهیز می‌شود، گفت: برای تکمیل و تجهیز 10 کیلومتر فاز اول خط 6 به 80 میلیارد تومان نیاز است که در دو سه ماه جاری به پیمانکار پرداخت شده است.

  • باز هم خط هفت و مشكلاتش

وی همچنین درخصوص سرانجام خط 7 ، با بیان اینکه اين خط با هشت ایستگاه به بهره‌برداری رسیده بود، گفت: البته این خط از نظر هواکش و ایمنی دچار مشکلاتی بود. همچنین سیگنالینگ و حفاظت ایمنی حرکت قطارها دارای ایراداتی بود که بر همین اساس بهره‌برداری از این خط متوقف شد و بر اساس برنامه‌ریزی تا آخر اردیبهشت سال آینده وارد مدار می‌شود.

پورسید آقایی با بیان اینکه برای افتتاح کل خط 7 با 8 ایستگاه به 370 میلیارد تومان اعتبار لازم است، گفت: با توافقی که امروز انجام شد در این هفته بانک شهر 100 میلیارد تومان پرداخت خواهد کرد و مابقی نیز ظرف هفته‌های آینده پرداخت می‌شود تا بر اساس برنامه ریزی تا آخر سال تجهیزات خریداری و نصب شود و تا اردیبهشت ماه نیز خط 7 با 8 ایستگاه وارد مدار شود.

وی با بیان اینکه اگر در خط 7 حادثه یا تصادفی رخ می‌داد، شاهد یک اتفاق بزرگ بودیم، چرا که در این خط ایمنی و هواکش لازم وجود نداشت،‌ گفت: چون این خط با کنترل انسانی انجام می‌شد، با هر خطای انسانی شاهد سانحه مرگبار بودیم.

  • تهران تا آخر سال آینده هفت خط فعال مترو دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه کل خط 7 تا آخر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که برای این مهم به 2000 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم،‌ گفت: با راه اندازی دو خط 6 و 7 و تکمیل خط 3 می‌توانیم بگوییم که تهران تا آخر سال آینده هفت خط فعال مترو دارد.

وی با بیان اینکه اولویت اول مدیریت شهری تهران سلامت مردم است، گفت: اما تخصیص اولویت‌ها در اختیار شهرداری نیست و دولت و مجلس باید با حمایت از شهرداری به حل معضل آلودگی هوای تهران کمک کند.

پورسید آقایی با بیان اینکه معتقدیم آلودگی هوای تهران موضوع لاینحل نیست، گفت: برنامه عملیاتی در این زمینه تهیه شده و منابع آلاینده تهران مشخص شده‌اند و ما می‌دانیم موتورسیکلت، کامیونت‌ها و ... چند درصد در ایجاد آلودگی هوا در تهران مقصر هستند.

وی با بیان اینکه تردد کامیون‌های فرسوده نقش زیادی در آلودگی هوای تهران دارد، گفت: شرکت نفت نیز باید سوخت گازوئیلی مناسبی ارائه کند، چرا که نصب هر فیلتر دوده حداقل 40 میلیون تومان هزینه دارد و اگر گازوئیل ناخالصی داشته باشد فیلتر را از بین می‌برد یا موتورسیکلت‌ها هم نقش جدی در تولید آلودگی دارند که حتما باید موتورهای فعلی از چرخه خارج و به جای آن موتورهای برقی جایگزین شوند اما می‌دانید که قیمت موتورسیکلت‌های فعلی 1.5 میلیون تومان است اما موتورهای برقی حدود 8 تا 9 میلیون تومان هزینه دارند که نمی‌توانیم مردم را مجبور کنیم و اگر منابع لازم تامین شود و ظرف چهار سال آینده اولویت با آلودگی هوا باشد، می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه به پیشنهاد شهرداری تهران از دیروز تردد کلیه کامیون‌ها به غیر از حاملین سوخت و خدمات عمومی در سطح شهر ممنوع است، در واکنش به پیشنهادی مبنی بر رایگان کردن حمل و نقل عمومی از جمله مترو در روزهای آلاینده در راستای تشویق مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی، گفت: در مترو بحث اقتصادی و کشش قیمت وجود ندارد و مشکل ما رایگان کردن یا نکردن مترو نیست. بلکه مشکل ما در عدم پاسخگویی مناسب به عرضه و تقاضا است و تقاضای فعلی را هم نمی‌توانیم به درستی پاسخ دهیم و آنقدر ترافیک در خطوط است که بعضا به من هم انتقاد کردند که مسافرین باید تا حداقل سه قطار بمانند تا بتوانند سوار قطار شوند.

  • دولت سهم پنجاه درصدي را بپردازد

پورسید آقایی در ادامه با بیان اینکه با تزریق منابع توسط بانک شهر روند ساخت و ساز و تکمیل خطوط 6 و 7 مترو سرعت می‌گیرد، گفت: در چند ماهه اول امسال به دلیل شیفت مدیریتی از دوره قبل به دوره کنونی شاهد رکود در این حوزه بودیم که امیدوارم با سرعت بیشتری این تکمیل و ساخت و ساز انجام گیرد.

وی با بیان اینکه ما در شهرداری تهران همه منابع را برای ساخت خط 6 و 7 و تجهیز خطوط 3 و 4 انجام دادیم، گفت: منتهی واقعیت این است که شهرداری در این زمینه دست تنها است و دولت باید سهم 50 درصدی خود را در ساخت و تکمیل مترو انجام دهد.
وی با بیان اینکه تمام بار تامین اعتبار مترو توسط شهرداری انجام می‌شود، گفت: بانک شهر نیز تسهیلاتی با سود و بهره به شهرداری ارائه می‌دهد و بهتر است دولت در لوایح پیش بینی‌های لازم را انجام دهد.

کد خبر 393073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha