همشهری آنلاین: بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ده‌ها هزار ایمیل دسترسی یافته است. حزب محافظه‌کار آمریکا نگران فاش شدن این اسناد است و ادعا می‌کند که دسترسی به این ایمیل‌ها غیرقانونی بوده است.

جمهوری‌خواهان آمریکا نگران فاش شدن هزاران ایمیل انتخاباتی هستند

به گزارش دويچه وله، برخورد میان رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حزب محافظه‌کار آمریکا افزایش یافته است. تحقیقات مولر از جمله در مورد "کارشکنی" ترامپ و همکاران‌اش در ماجرای مداخله روسیه همچنان ادامه دارد.

تیم مولر در جریان تحقیقات‌اش به ده‌ها هزار ایمیل در همین رابطه دسترسی پیدا کرده و همین ایمیل‌ها هستند که برخوردهای شدید دیگری برپا کرده‌اند. همکاران ترامپ بر این نظرند که مولر از راه‌های غیرقانونی به این ایمیل‌ها دسترسی پیدا کرده است.

کوری لانگهوفر، وکیل و مشاور تیم گذار دونالد ترامپ در باره این موضوع نامه‌ای به کمیسیون‌های مختلف کنگره نوشته و در این نامه که در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته، اعلام کرده که رابرت مولر به طور غیرقانونی به ایمیل‌ها دسترسی پیدا کرده است.

به گفته لانگهوفر، مولر این ایمیل‌ها را به طور غیرقانونی از طریق کارمندان سازمان خدمات اداری (GSA) به دست آورده است. اداره خدمات عمومی، اداره‌ای مستقل و فدرال است برای حفظ و نگهداری اسناد در آمریکا. تیم انتخاباتی ترامپ از امکانات این اداره در جریان مبارزات انتخاباتی استفاده می‌کرده است.

اداره خدمات عمومی (GSA) هنوز نسبت به اتهام‌های لانگهوفر موضع‌گیری نکرده است، اما پیتر کر، سخنگوی بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در برابر این اتهام‌ها توضیحاتی داده است.

پیتر کر در این باره در رد اتهام های کوری لانگهوفر، وکیل و مشاور تیم گذار دونالد ترامپ، گفته است که هر اطلاعاتی که در رابطه با ایمیل‌ها به دست آمده، اطلاعاتی هستند که با رعایت موازین قانونی به دست آمده‌اند.

بحران در روابط میان حزب جمهوری‌خواه آمریکا و رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی است که سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید به طور رسمی اعلام کرده که آماده هرگونه همکاری با بازرس ویژه است.

  • "توطئه" علیه ترامپ؟

رئیس جمهور ایالات متحده فعالیت‌های جدید در این زمینه را توطئه علیه خود و همراهانش می‌داند. ترامپ روز جمعه (۲۴ آذر / ۱۵ دسامبر) در این باره به خبرنگاران گفت که این تحقیقات فقط صرف بیهوده وقت هستند. او گفت: «هیچ توافق مخفیانه‌ای وجود ندارد. این امر ثابت شده است.»

ترامپ روز یکشنبه (۲۹ اکتبر) نیز در چند پیام توئیتری تلاش کرد که نظرها را متوجه هیلاری کلینتون، رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری کند. ترامپ از جمله نوشت: «تمامی این داستان‌ها در باره روسیه دقیقا زمانی پخش می‌شود که جمهوری‌خواهان دست به یک اقدام تاریخی برای کاهش مالیات و اصلاح قوانین مالیاتی زده‌اند. آیا این تصادفی است؟ خیر."

بیشتر بخوانید: داماد ترامپ فلین را به ارتباط با روسیه "وادار کرده است"

حزب دمکرات آمریکا نگران آن است که اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکا از اکثریت خود در مجلس نمایندگان آمریکا استفاده کرده و ماموریت رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را قبل از زمان تعیین شده به پایان برسانند.

کوری لانگهوفر، وکیل و مشاور تیم گذار دونالد ترامپ، خواستار آن است که اجازه استفاده از ایمیل‌های به دست آمده توسط دادگاه تایید شود.

کد خبر 392984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha