همشهری آنلاین: در فاصله کمتر در دو هفته تا پایان سال ۲۰۱۷ و در حالی که فصل جوایز سینمایی به روزهای گرم خود رسیده، مرور ۱۰ فیلم برتر سال بر اساس نقدهای منتقدان و رسانه‌های مهم می‌تواند در معرفی گزینه‌های احتمالی درخشش در اسکار راهگشا باشد.

به گزارش همشهري آنلاين، متاكريتيك در كنار imdb و راتن توميتوز پايگاه‌هايي هستند كه فيلم‌هاي برتر سال را بر اساس امتيازهاي منتقدان و كاربران رتبه‌بندي مي‌كنند. در اين ميان، متاكريتيك به دليل اهميتي كه به نقدهاي رسانه‌هاي تاثيرگذار مي‌دهد، مورد مراجعه و توجه سينمادوستان در گوشه و كنار دنياست. در حالي كه سال 2017 چند روز ديگر به پايان مي‌رسد، اين مستند تحسين‌شده انيس واردا و جي آر است كه با 95 امتياز در صدر قرار دارد.

«چهره‌ها، روستاها» مستندي 89 دقيقه‌اي است كه نخستين بار بهار امسال در جشنواره كن به نمايش درآمد و مورد توجه قرار گرفت. ميانگين امتيازهاي اين فيلم بر اساس نقدهاي 19 منتقد 95 از 100 شده و نيويورك‌تايمز، بوستن گلوب و آستين كرونيكل به آن امتياز كامل 100 داده‌اند. رتبه دوم با 94 امتياز در اختيار «زن شگفت‌انگيز» به كارگرداني سباستين لليو از شيلي است كه به فهرست 9 فيلم برگزيده براي رقابت در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان نودمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار راه يافته است. تا امروز 12 منتقد بر «زن شگفت‌انگيز» نقد نوشته و نيويورك‌تايمز، ورايتي و لس‌آنجلس تايمز به آن 100 داده‌اند.

سومين فيلم برتر سال 2017 «دانكرك» كريستوفر نولان است كه آن هم 94 امتياز دارد. با اين تفاوت كه اين امتياز ميانگين امتيازهاي 52 منتقد است. آنتوني لين از نيويوركر، آريزونا ريپابليك، گاردين و آستين كرونيكل با امتياز 100 درام جنگي نولان را تحسين كرده‌اند. «ليدي برد» گرتا گرويگ بر اساس 45 نقد، «به من با نام خودت زنگ بزن» ساخته لوكا گوادانينو بر اساس 43 نقد و «جامه شبح» پل تامس اندرسن بر اساس 18 نقد همگي با امتياز مشابه 94 در رده‌هاي چهارم تا ششم ايستاده‌اند.

«فاكس‌تروت» كه در فهرست ابتدايي اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان قرار دارد و «پروژه فلوريدا» به كارگرداني شان بيكر هر دو با 92 هفتم و هشتم هستند و مستند «اكس‌ليبريس: كتابخانه عمومي نيويورك» ساخته فردريك وايزمن با 91 امتياز نهم است. در رده 10 فهرست برترين فيلم‌هاي سال 2017 مستند «به او مورگان مي‌گفتم» كاسپر كالين با 90 امتياز ايستاده و «بي‌عشق» آندري زوياگينتسف از روسيه هم با همين امتياز كنار آن قرار دارد. اين فيلم نماينده روسيه در اسكار نودم است و به فهرست 9 فيلم برگزيده هم راه يافته است.

کد خبر 392885

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha