همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت امسال در لایحه بودجه ۹۷ با پیشنهاد انحلال هدفمندی یارانه‌ها قصد دارد تا این وظیفه را برعهده «صندوق رفاه و امید» منتقل کند.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به پنج میلیون از دهک‌های بالای جامعه از پرداخت یارانه حذف شده‌اند، گفت: در حال حاضر افرادی نیز همچنان تحت پوشش‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی قرار ندارند که این وزارتخانه آنان را شناسایی کرده و قصد دارد تا آنها را تحت پوشش قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه ‍دولت امسال در لایحه بودجه ۹۷ با پیشنهاد انحلال هدفمندی یارانه‌ها قصد دارد تا این وظیفه را برعهده «صندوق رفاه و امید» منتقل کند، تصریح کرد: به این ترتیب وظیفه استفاده هدفمند از یارانه‌ها بر عهده معاونت رفاه وزارت کار و تعاون قرار خواهد گرفت. همچنین قرار است درگاهی تشکیل شود تا افراد بعد از انجام یک تحقیق اولیه بتوانند تحت پوشش خدمات حمایتی قرار گیرند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه‌ها باید از دهک‌های پایین جامعه آغاز شود، افزود: افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند می‌توانند تحت پوشش برنامه سه سطحی که مرحله آخر آن توانمندسازی است، قرار گیرند.

  • مجلس در مورد حذف یارانه‌ها هنوز به تصمیمی جامع نرسیده است

ربیعی با اشاره به اینکه وزارت رفاه امروز در این زمینه صاحب سبک شده است، تاکید کرد: در حال حاضر دولت معتقد است که یارانه‌ افراد نیازمند نباید قطع شود بلکه این افراد باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند. یارانه در اینجا به معنای خدمات آموزشی، غذای سالم، نظام تامین اجتماعی و... است.

وی با اشاره به اینکه مجلس هنوز در مورد حذف یارانه‌ها به تصمیمی جامع نرسیده است، اظهار کرد: برنامه دولت در سال جاری این است که به سمت محدود کردن فقر مطلق حرکت کند و این امر با برنامه‌های توانمندسازی و اشتغال روستایی همراه خواهد بود. به این شکل که افراد تحت پوشش با معرفی خود به بنگاه‌ها می‌توانند وام‌هایی دریافت کنند یا در اجتماعات مشغول به کار شوند.

وزیر رفاه با بیان اینکه تبصره ۱۴ لایحه بودجه امسال به هر میزانی که تامین منابع انجام شود به سمت اشتغالزایی حرکت خواهد کرد، افزود: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه دولت در حوزه رفاهی و ۱۰۰ هزار میلیارد در حوزه صندوق‌ها مصرف خواهد شد.

ربیعی در ادامه اظهار کرد: منابع مورد استفاده در وزارت رفاه از محل هدفمندی و بودجه عمومی تامین خواهد شد.

کد خبر 392797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha