یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیمان و پتروشیمی‌ باید از سبد حمایتی دولت خارج شود تا امکان معامله آن‌ها در بورس فراهم شود.

حسین خزلی خرازی، عضو هیات مدیره بورس کالا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ورود این محصولات در بورس کالا نیازمند حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی‌ است گفت: زیره اولین کالایی است که به بخش بورس کشاورزی وارد می‌شود.

 وی ادامه داد: در حال حاضر زیره در هیات مدیره شرکت بورس کالا در حال بررسی بوده که پس از تصویب در هیات پذیرش و تایید آن به این بورس اضافه می‌شود.

خرازی با اشاره به این که کالا‌های خاص در بورس کالا امکان معامله دارند، خاطرنشان کرد: ورود چای در این بورس به دلیل استاندارد پذیر نبودن و مشکلات تولید و انبار در بورس کالا پذیرفته نشد.

مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی تاکید کرد: با حمایت مجلس شورای اسلامی‌ و دولت، پتروشیمی‌ و برخی اقلام اساسی کالا‌های پتروشیمی‌ که از قابلیت پذیرش در بورس کالا برخورداند،امکان ورود به بورس و انجام معاملات بر روی آنها فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل این که امسال مازاد تولید بر مصرف سیمان خواهیم داشت بنابراین سیمان می‌تواند و باید از سبد حمایتی دولت خارج شود بنابراین به راحتی این کالا می‌تواند در بورس کالا قیمت خورده و عرضه و تقاضا در آن مطرح شود بنابراین به زودی امکان درج این اقلام در بورس فراهم می‌شود.

خرازی تصریح کرد: ورود کالا‌های جدید مانند سیمان و پتروشیمی‌ در بورس کالا به برنامه‌ریزی دولت نیاز داشته و دولت و وزارت‌خانه مربوطه باید اقلام اساسی پتروشیمی‌ را آزاد کرده و امکان ورود آن‌ها در بورس را فراهم کنند. همچنین دولت باید سیمان را از سبد حمایتی خود خارج کرده تا این محصولات در بورس پذیرفته و در آنجا معامله شوند.

کد خبر 39277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز