همشهری آنلاین: پیکر سردار شهید مدافع حرم مهدی قره‌ محمدی از شهدای والامقام مدافع حرم اهل بیت(ع) در سوریه با حضور مقامات لشکری و کشوری در حسینیه امام خمینی (ره) ستاد نیروی زمینی سپاه تشییع شد.

 مهدی قره‌ محمدی

به گزارش ایرنا، در آیین تشییع پیکر مطهر این شهید مدافع حرم، شماری از فرماندهان و کارکنان نیروی زمینی سپاه و همرزمانش حضور داشتند.

این شهید مدافع حرم که از نیروهای یگان ویژه صابرین سپاه بود، طی روزهای گذشته در نبرد با تروریست‌های تکفیری باقی مانده در سوریه در دیرالزور به شهادت رسید و پیکر این شهید مدافع حرم روز گذشته مورد استقبال خانواده‌اش در معراج الشهدای تهران قرار گرفت.

پیکر این شهید مدافع حرم قرار است فردا در شهر آمل تشییع و به خاک سپرده شود.

در حاشیه برگزاری این آیین تشییع سردار سرتیپ پاسدار علی ‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه درباره شهدای مدافع حرم و نقش مستشاری ایران در عراق و سوریه، افزود: زمانی که نیروهای تکفیری در سوریه و عراق ایجاد نا امنی کردند ، قصد داشتند نسل شیعه و محبین اهل بیت(ع) را از بین ببرند؛ به همین علت رزمندگانی داوطلب از کشورمان برای دفاع از حرم به عراق و سوریه رفتند و سینه خود را مقابل تکفیری‌ها و داعش سپر کردند.

وی ادامه داد: گروهک تروریستی - تکفیری داعش آمده بود تا اثری از اهل بیت (ع) و شیعه و به طور کلی دوستداران اهل بیت باقی نگذارند، به همین خاطر بود که مردان را به شهادت می ‌رساندند و زنان را به کنیزی و فروش در بازار برده ‌فروشی که ایجاد کرده بودند، می‌بردند؛ علاوه بر این هر کجا هم که دستشان رسید به حرم اهل بیت جسارت کردند؛ مانند حادثه‌ای که در سامرا رخ داد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: البته آنان در جسارت‌های خود بین شیعه و سنی فرقی قائل نمی‌شدند زیرا در سوریه و عراق خانواده‌هایی از اهل سنت بودند که تمام اعضای خانواده‌شان کشته شده و سپس یک جا دفن کرده باشند.

کد خبر 392732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha