مجرم سابقه‌دار در نقش تاجری ثروتمند به خواستگاری دختران پولدار می‌رفت تا نقشه‌های شومش را عملی کند.

متهم

 او به اسم طعمه‌هايش ده‌ها دسته‌چك از بانك‌ها ‌گرفت و بيش از 44ميليارد تومان ملك و ماشين خريد اما در نهايت به دام پليس افتاد.به گزارش همشهري، تحقيقات براي دستگيري اين مرد با شكايت دختري شروع شد كه مي‌گفت فريب يك خواستگار قلابي را خورده است.

او توضيح داد: مدتي قبل از طريق يكي از شبكه‌هاي اجتماعي با جواني به‌ نام عليرضا آشنا شدم. او مدعي بود كه صاحب شركتي معروف در دوبي است و دكتراي بازرگاني دارد. عليرضا مي‌گفت كه چند سال قبل همسرش فوت شده و دوباره قصد ازدواج دارد. وقتي به من پيشنهاد ازدواج داد، پذيرفتم و او به خواستگاري‌ام آمد. عليرضا براي اثبات حرف‌هايش درباره فوت همسرش عكسي از سنگ قبر او به من نشان داد و حتي وقتي به خواستگاري‌ام آمد گواهي فوت او را به من و خانواده‌ام نشان داد و با چرب‌زباني توانست اعتماد ما را جلب كند.

دختر جوان ادامه داد: عليرضا مي‌گفت كه براي انجام كارهايش مدام بايد در سفر به كشورهاي آسيايي و اروپايي باشد. حتي مداركي ارائه كرد كه نشان مي‌داد چندين ملك ميلياردي در سعادت آباد، الهيه، فرشته و يك باغ‌ويلا در شهرستان اروميه خريده و در حال توسعه فعاليت تجاري‌اش است.

او يك روز از من خواست كه با هم به بانك برويم و حساب مشترك باز كنيم تا در زمان‌هايي كه او در خارج از كشور است من بتوانم از حسابش برداشت كنم. من هم اين كار را انجام دادم و با هم به بانك رفتيم اما مدتي پس از آن عليرضا ناپديد شد و ديگر به تماس‌هايم جواب نداد. پس از مدتي از بانك به من اطلاع دادند ده‌ها چك برگشتي دارم. تعجب كردم و راهي بانك شدم و آنجا بود كه فهميدم عليرضا بدون حضور من به بانك رفته و خودش را شوهر من معرفي كرده و چندين دسته چك به اسم من از بانك گرفته است. بعد هم با چك‌ها شروع به خريد كالاهاي مختلف كرده و مرا به دردسري بزرگ انداخته است.

  • مجرم سابقه‌دار

با شكايت دختر جوان، تحقيقات كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران براي دستگيري خواستگار قلابي شروع شد. با اطلاعاتي كه از شاكي به‌دست آمده بود، هويت اين مرد شناسايي و مشخص شد كه وي از مجرمان سابقه‌دار است كه تا‌كنون 9بار به جرم فريب در ازدواج، جعل، كلاهبرداري و سرقت در شهرهاي مختلف به زندان افتاده است.

در ادامه مشخص شد كه متهم دختر ديگري را هم با همين شگرد فريب داده و از او سوءاستفاده كرده است. جست‌وجو براي دستگيري وي ادامه داشت تا اينكه 28آبان‌ماه در حالي كه عليرضا سوار يك خودروي 206در خيابان اشرفي اصفهاني بود به محاصره پليس درآمد و دستگير شد. با كشف تعدادي اسناد تجاري، دسته‌چك، اسناد مالكيت و مهرهاي جعلي از خودروي متهم، وي به اداره آگاهي منتقل شد و اعتراف كرد كه با فريب طعمه‌هايش و سوءاستفاده از آنها بيش از 400حساب بانكي در بانك‌هاي مختلف باز كرده و ده‌ها دسته‌چك گرفته است.

او گفت كه بيشتر چك‌هاي بلامحل را در تهران، اصفهان و پرند خرج مي‌كرد و با آنها لوازم خانگي، لاستيك و آهن آلات مي‌خريد و سپس آنها را به كارخانه‌اي در پاكدشت مي‌فروخت. او همچنين به خريد 6دستگاه خودروي ‌بي‌ام‌و به مبلغ 18ميليارد تومان و املاكي در الهيه، قيطريه و سعادت آباد و اروميه به مبلغ 26ميليارد تومان با استفاده از چك‌هاي بلامحل اعتراف كرد.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه ارزش تنها 8فقره از چك‌هاي بلامحلي كه اين مرد خرج كرده بود حدود 29ميليارد تومان بوده است. به گفته سرهنگ سعدالله گزافي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران، تا‌كنون بيش از 20نفر از مالباختگان در اين پرونده شناسايي شده‌اند و با حضور خانم‌هايي كه فريب متهم را خورده بودند مشخص شد كه وي از خانه يكي از آنها با استفاده از كليد يدك 180ميليون تومان پول، طلا و ارز دزديده است. تحقيقات در اين باره ادامه دارد.

کد خبر 392625

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha