همشهری آنلاین: یک جراح بریتانیایی پذیرفته است در جراحی دو بیمار با کوتر الکتریکی که با سوزاندن رگ‌های خونی را می‌بندد، حروف اول نامش را روی کبدهای پیوندی آنها در هنگام بیهوشی داغ کرده است.

به گزارش واشنگتن پست سایمون بارمهال، جراح ۵۳ ساله روز چهارشنبه ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) گناهکاریش در دو مورد تعدی به بیمار با سوزاندن پذیرفت. او در جریان عمل‌های جراحی‌های پیوند کبد یک مرد و یک زن در سال ۲۰۱۳ حروف اول نام و نام خانوادگیش ‌SB را با کوتر الکتریکی روی کبدهای پیوندی این بیماران حک کرده بود.

انجام این کار معمولاً زیان چندانی ندارد و این نقش‌ها معمولاً به تدریج محو می‌شوند.

قضیه هنگامی کشف شد که کبد پیوندی زن بیمار از کار افتاد و در جریان عمل جراحی بعدی بر روی این زن، پزشکان حروف اول نام برامهال را روی کبدش کشف کردند.

برمهال برای ۱۲ سال به عنوان جراح کبد، طحال و لوزالمعده در بیمارستان کوئین الیزابت در بیرمنگام انگلیس کار کرده بود. او همچنین مدرس دانشجویان پزشکی و ناظر دستیاران دوره‌های تخصصی است.

او در سال ۲۰۱۰ پس انجام عمل پیوند نجات‌بخش کبد بر روی یک بیمار پس از سقوط هواپیمای خصوصی حامل کبد اهدایی به شهرت رسید. دو خلبان هواپیما آسیب دیدند، اما کبد اهدایی سالم باقی ماند. برامهال در آن زمان گفته بود که شگفت‌آور است که عضو اهدایی سالم مانده است.

برامهال مدتی کوتاهی پس از کشف نشانه‌ها روی کبد بیمار از کارش معلق شد. برامهال در آوریل ۲۰۱۴ تا زمان پایان تحقیقات داخلی دوباره به کار بازگشت، اما بعد در ماه مه سال ۲۰۱۴ به گفته خودش به علت ناراحتی‌های ناشی از استرس استعفا داد.

او در آن زمان گفته بود که مرتکب اشتباه شده است.

تحقیقات قضایی در این مورد ادامه یافت و روز چهارشنبه بازپرس پرونده اعلام کرد که اعمال برامهال بخشی از یک پرونده «بسیار غیر معمول و پیچیده» است که فاقد «سابقه قانونی در حقوق کیفری» است.

به گفته او پذیرش تقصیر بوسیله برامهال بیانگر «نه فقط قبول انجام خطایی اخلاقی بلکه ارتکاب عملی غیرقانونی است.» او همچنین گفت سازمان‌های حرفه‌ای باید درباره اینکه جواز جراحی او باید لغو شود یا نه، تصمیم بگیرند.

شورای عمومی پزشکی بریتانیا در ماه فوریه امسال هشداری برای برامهال فرستاد، مبنی بر اینکه کردار او با معیارهای ضروری برای طبابت تطابق ندارد.

این شورا در آن زمان اعلام کرد:‌«این عمل معیارهای حرفه‌ای را نقض می‌کند و نباید تکرار شود. با وجود اینکه این خطا به خودی خود آنقدر جدی نیست که جواز پزشکی آقای برامهال بر اساس آن باطل شود، ضروری دانسته شد که این هشدرار رسمی به او داده شود.»

در مقابل الیزابت رید، دادستان متخصص در اداره دادستانی سلطنتی روز چهارشنبه رامهال را «جراح سرشناسی» خواند که از قدرتش سوءاستفاده کرده است.

او گفت:‌ » کار برامهال اعمال عامدانه غیرقانونی زور بر بیمار در هنگام بیهوش بودن اوست.»

کد خبر 392612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha