چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۷
۰ نفر

زمین در استان‌های کرمان و کرمانشاه همچنان در حال لرزیدن است و وحشت به جان مردم این مناطق انداخته است.

زلزله

درحالي‌كه در سال گذشته هيچ زمين‌لرزه بالاي 6ريشتري در كشور ثبت نشده، اما حالا و تنها در مدت يك ماه4زلزله قدرتمند بالاي 6ريشتر در استان‌هاي كرمان و كرمانشاه رخ داده و باعث شده كه مردم اين مناطق شب‌ها را با كابوس زلزله سر كنند.
به‌گزارش همشهري، آخرين زمين‌لرزه قدرتمند در هجدك كرمان رقم رخورد. اين زمين‌لرزه به قدرت 6.2ريشتر در ساعت 12:13ظهر ديروز در عمق 10كيلومتري زمين درمنطقه هجدك شهرستان راور رخ داد و علاوه بر كرمان مناطقي از استان يزد را نيز لرزاند. خوشبختانه اين زمين‌لرزه تلفات جاني نداشت اما باعث تخريب برخي از خانه‌هاي خشتي و گلي شد.

به گفته مجتبي خالدي سخنگوي سازمان اورژانس كشور، پس از زلزله تمامي مراكز درماني شهرستان‌هاي راور و كرمان به حالت آماده باش درآمدند. در همين حال رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي كرمان گفت: ترس پس از وقوع زلزله 6.2ريشتري هجدك در كرمان و راور 17مصدوم بر جا گذاشت.

سيدمحمد صابري گفت: 11نفر كه به‌دليل فرار از ساختمان‌ها مجروح شدند، به بيمارستان باهنر كرمان مراجعه كردند و 6مصدوم ديگر در بيمارستان‌هاي پيامبر اعظم(ص) كرمان و بيمارستان راور تحت درمان قرار گرفتند كه وضعيت آنها مطلوب است. اين زمين‌لرزه در حالي رخ داد كه روز جمعه دهم آذرماه امسال نيز زلزله‌اي با بزرگي 6.1ريشتر هجدك كرمان را لرزاند اما خوشبختانه تلفات جاني نداشت.

در همين حال فرماندار راور اعلام كرد كه در زلزله ديروز منازل زيادي در روستاي گزك راور خسارت ديده‌اند. فلاح، مديرعامل هلال احمر استان كرمان نيز گفت:‌ ديوار برخي خانه‌هاي قديمي در منطقه زلزله زده ريخته و از زمان زمين لرزه دهم آذرماه هلال احمر در منطقه حضور داشته و چادرهاي توزيع شده همچنان پابرجا هستند. وي ادامه داد: برخي در چادرها و برخي در ساختمان‌ها حضور داشتند اما با وجود اين خسارت جاني نداشته‌ايم.

يك روز پيش از زمين‌لرزه در هجدك كرمان نيز زمين‌لرزه‌اي به بزرگاي 6ريشتر حوالي ازگله كرمانشاه رخ داد. اين زمين لرزه كه ساعت 17:39رقم خورد، با توجه به اينكه مردم منطقه در چادر يا كانكس زندگي مي‌كنند، خسارتي نداشت و تنها 8نفر مصدوم شدند كه سرپايي درمان شدند.

بررسي آمار ارائه‌شده از سوي مؤسسه ژئوفيزيك تهران نشان مي‌دهد كه در سال 95تنها 4زمين‌لرزه بالاي 5ريشتر در كشور رخ داده كه در شهرهاي خنج استان فارس، شهداد كرمان، فارغان استان هرمزگان و مرز بين ايران و آذربايجان رخ داده. اما امسال و در يك‌ماه 4زلزله بالاي 6ريشتر در نقاط مختلف كشور رخ داد.

جدول

کد خبر 392384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha