همشهری آنلاین: فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش از بازآماد (بروز رسانی) و بازسازی ۳ فروند بالگرد ۲۱۴ خبر داد.

بالگرد

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: با حضور امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب معاون ارزیابی قرارگاه خاتم‌ الانبیاء(ص) ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش 2 فروند بالگرد 214 بازسازی (هنگرکویین) و یک فروند دیگر از بالگردهای 214 بازآماد (اورهال یا بروز رسانی) شد.

وی با بیان اینکه مهندسین فنی و جوان هوانیروز به فناوری علمی مطلوبی دست یافته ‌اند، گفت: جوانان برومند هوانیروز ارتش در حوزه تعمیر بالگردها به خودکفایی علمی رسیده‌اند و امروز شاهد آن هستیم که بدون نیاز به دیگران می‌توانند بالگردهایی را که دچار نقص فنی هستند را تعمیر و به ناوگان پروازی بازگردانند.

فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش (هوانیروز) تصریح کرد: 2 فروند بالگرد 214 که از نظر فنی دچار نقص فنی شده بودند، توسط کارکنان فنی هوانیروز بازسازی شدند و از این پس می‌ توانند در ماموریت‌ها کمک حال هوانیروز باشند.

امیر سرتیپ دوم خلبان قربانی ادامه داد: همچنین تعداد سه دستگاه آتلیه تعمیراتی توسط کارکنان مجرب و توانمند هوانیروز طراحی و تولید شد که این دستگاه‌ها قابلیت تعمیر بالگردها در مناطق مختلف دارند.

وی توضیح داد: در گذشته چنانچه بالگردی دچار نقص فنی می ‌شد، باید توسط خودروهای حمل بالگرد از منطقه به مرکز تعمیرات اعزام و نسبت به تعمیر آن اقدام می‌شد اما با تولید آتلیه تعمیراتی مشکل حمل و نقل بالگردها رفع شد.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: این دستگاه‌ها از امروز در اختیار پایگاه‌های هوانیروز مسجد سلیمان، کرمان و کرمانشاه قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یک دستگاه خودروی شستشوی موتورهای بالگردهای هوانیروز که توسط متخصصین فنی هوانیروز طراحی و تولید شده نیز رونمایی شد. دستگاه یادشده قابلیت شستشوی موتورهای بالگردی پس ماموریت‌های محوله را دارد‌.

کد خبر 392348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha