همشهری آنلاین: در حالی که دیروز گلدن گلوب نامزدهای هفتاد و پنجمین دوره خود را معرفی کرد، نبودن کارگردان‌های زن در میان نامزدها به جنجال امروز بدل شده است.

سینما

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در میان نامزدهای گلدن گلوب حضور ناگهانی فیلم «همه پول‌های دنیا» ساخته ریدلی اسکات همان قدر خبرساز شده که نبودن نام هیچ کارگردان زن در میان نامزدها.

کریستوفر پلامر که در دقیقه ۹۰ به جای کوین اسپیسی جلوی دوربین ریدلی اسکات رفت به طرزی غیرباور در میان نامزدهای گلدن گلوب جای گرفت و از سوی دیگر گرتا گرویگ کارگردان فیلم «لیدی برد» که با اقبال منتقدان و جوامع هنری روبه رو شده بود از حضور در فهرستی جاماند که توسط کارگردان های مردی چون ریدلی اسکات، گی‌یرمو دل تورو، مارتین مک‌دونا، کریستوفر نولان و استیون اسپیلبرگ پر شده بود.

پتی جنکینز که با فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت انگیز» در راس باکس آفیس جای گرفته بود نیز از رسیدن به این فهرست جا ماند. در همین حال دی رییس از نتفلیکس با درام «مادباند» و کاترین بیگلو برای درام «دیترویت» نیز به این فهرست راه نیافتند.

مک‌دونا در این باره گفت: این واقعا شرم‌آور است. کارگردان و نویسنده «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» افزود: می‌دانم زنان فیلمنامه‌نویس بزرگی امسال مورد تایید قرار گرفتند اما در بخش کارگردانی به آنها توجهی نشد. شاید در اسکار جبران شد.

گرویگ ۳۴ ساله در بخش بهترین فیلمنامه برای «لیدی برد» نامزد شد و این فیلم در دو بخش بازیگری نیز نامزد دریافت جایزه برای بازی سیرشا رونان برای نقش اصلی و لوری متکالف در بخش بازیگر زن مکمل شد.

متکالف در این باره گفت بازی در فیلم گرویگ کاری با همکاری کامل و بدون استرس بود و گرویگ از تجربه خودش خیلی خوب برای هدایت بازیگران و عوامل سازنده استفاده کرد.

در همین حال فیلم ریدلی اسکات یعنی «همه پول‌های دنیا» نیز برای بازی کریستوفر پلامر نامزد دریافت جایزه شد و میشل ویلیامز دیگر بازیگر این درام نیز در بخش بازیگران زن نامزد شده است.

پلامر جایگزین نقش کوین اسپیسی شده است که از فیلم خارج شد تا به دنبال رسوایی‌های جنسی وی، جایی از او در این فیلم نباشد. اسکات در آخرین لحظه این تصمیم را گرفت و فیلم قرار است ۲۵ دسامبر اکران شود.

وی در این باره گفت: به بازی میشل و کریس افتخار می‌کنم. وی در این پیام ایمیلی افزود: با وجود چالش ناخواسته‌ای که با آن روبه رو شدیم توانستیم فیلمبرداری را تمام کنیم و به مخاطبان‌مان در سراسر جهان اعلام می‌کنم که می‌توانند فیلم ما را سروقت ببنیند.

دیگر سورپرایز فهرست نامزدها، انتخاب بازیگر ویتنامی-آمریکایی یعنی هونگ چاو برای نقشش به عنوان بهترین بازیگر زن مکمل بود که در فیلم «کوچک سازی» ارایه شده بود.

دیگر شگفتی‌ امسال شامل نادیده گرفته شدن فیلم کمدی رمانتیک «مریض بزرگ» محصول آمازون بود که هیچ نامزدی‌ای کسب نکرد.

کد خبر 392343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha