همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حذف کنکور را راه‌حل مشکلات آموزش عالی برشمرد و گفت: در حال حاضر کنکور به یک معضل تبدیل شده است به طوریکه ما می‌خواهیم بچه‌ها وارد آموزش عالی شوند ولی روش‌مان مخرب استعدادهاست.

به گزارش فارس، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خبری که به مناسبت سی و سومین سالگرد تشکیل این شورا برگزار شد، در رابطه با حذف كنكور گفت: قرار است با ارائه طرحی، ارزیابی دانش‌آموزان در دوران تحصیل ملاک ورود آنها به آموزش عالی باشد اما هنوز به یک نسخه منسجم در رابطه با چگونگی حذف کنکور نرسیدیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کارگروه ساماندهی کنکور در حال بررسی قوانین است و فکر می‌کنم تا چند ماه آینده پیشنهاد برای ارائه به صحن شورا آماده شود ولی به کنکور سال 97 نمی‌رسد.

به گزارش همشهري آنلاين، به تازگي بحث حذف كنكور همراه با اظهارنظر فرهاد رهبر رئيس دانشگاه آزاد اسلامي مبني بر اينكه گردش 8 هزار ميلياردي كنكور مانع حذف كنكور است، در فضاي رسانه‌اي داغ شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشيه مراسم روز دانشجو واحد تهران غرب اين دانشگاه، با اشاره به گردش مالی ۸ هزار میلیاردی کنکور برای برخی افراد، گفته بود: برخی ذینفعان اجازه حذف کنکور را نمی‌دهند.

فرهاد رهبر پيشنهاد كرده بود به جای برگزاری یک کنکور در سال و وارد کردن استرس به خانواده‌ها، چند بار در سال امتحان برگزار شود و بالاترین نمره فرد ملاک پذیرش باشد.

مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه نشست خبری که به مناسبت سی و سومین سالگرد تشکیل این شورا برگزار شد، گفت: در بخش فرهنگی با وضعیت مطلوب فاصله داریم، شاید اگر پشتیبانی‌ها بیشتر باشد سیاست نهادهای سیاست‌گذار به اجرا نزدیک شود ولی برنامه‌های مدون کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین کردیم که گام بلندی در این حوزه است به طوریکه امروز کسی نمی‌تواند بگوید که ما در زمینه علم، فرهنگ و فناوری برنامه‌ای نداریم.

وی افزود: البته چالش‌هایی داریم و با توجه به برنامه‌ریزی دشمنان در حوزه فرهنگ با چالش‌هایی روبرو هستیم ولی برای رفع آنها هم برنامه‌ریزی کردیم.

مخبر دزفولی ادامه داد: گاهی فکر می‌کنم بدون برنامه و به صورت سلیقه‌ای می‌توانیم با هجمه دشمنان مقابله کنیم ولی اتفاقات زمانی موفقیت‌آمیز است که برنامه‌ریزی داشته باشیم بنابراین هر زمان که بتوانیم برنامه‌های مصوب شورا را به اجرا نزدیک کنیم به موفقیت می‌رسیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما در زمینه علمی و پژوهشی گام‌های موثری برداشتیم، اظهارداشت:اگر ما زودتر به اجرای سند مهندسی فرهنگی برگردیم موفقیت‌های بیشتری کسب می‌کنیم.

وی اضافه کرد: کشور ما با توجه به محدودیت‌های بودجه از تکراری بودن و همپوشانی برخی برنامه‌ها رنج می‌برد ولی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های شورا تصویب برنامه‌های زیرساختی در زمینه‌های مختلف بوده است.

کد خبر 392212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha