همشهری آنلاین: قیمت‌های نفت دوشنبه ۲۰ آذرماه در واکنش به افزایش بیشتر دکل‌های حفاری نفت آمریکا که ممکن است تلاش‌های اوپک برای متعادل کردن بازارها را تضعیف کند، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترميدیت آمریکا ۳۱ سنت یا ۰.۵ درصد نسبت به قیمت نهایی روز جمعه کاهش یافت و به ۵۷.۰۵ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت برنت که قیمت پایه برای بازار جهانی است، ۳۴ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش یافت و در ۶۳.۰۶ دلار در هر بشکه ایستاد.

به گفته شین چنل، مشاور بازار سهام در شرکت ASR ولث ادوایزرز، در حال حاضر بزرگترین نگرانی سرمایه‌گذاران افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا باقی مانده که ممکن است توافق اوپک و روسیه را زمانی که برای بازبینی آن در ژوئن سال ۲۰۱۸ دیدار می‌کنند، به خطر بیاندازد.

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد: شمار دکل‌های حفاری برای تولید جدید در آمریکا در هفته منتهی به ۸ دسامبر، دو حلقه افزایش یافته و به ۷۵۱ حلقه رسیده است.

شمار بالای دکل‌های حفاری به افزایش بیشتر تولید نفت آمریکا اشاره دارد که در حال حاضر بیش از ۱۵ درصد از اواسط سال ۲۰۱۶ افزایش یافته و به ۹.۷۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم بالاترین سطح تولید از اوایل دهه ۱۹۷۰ است و به سطح تولید روسیه و عربستان سعودی که بزرگترین تولیدکنندگان جهان هستند، نزدیک شده است.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش تولید آمریکا، توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک را تهدید می‌کند. اوپک و متحدانش از ژانویه محدود کردن عرضه را آغاز کرده و در حال حاضر قصد دارند تا پایان سال ۲۰۱۸ به توافق کاهش تولید ادامه دهند.

کد خبر 392184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha