همشهری آنلاین: عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار جزئیات تمهیدات سران قوا برای پرداخت بدهی سپرده‌گذاران «کاسپین» را تشریح کرد و گفت:مشکل آن دسته از سپرده‌گذاران مؤسسات اعتباری که تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بوده، حل شده است.

کاسپین

به گزارش تسنيم، محمدرضا تابش عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار با اشاره به آخرین جزئیات پرداخت بدهی سپرده‌گذاران مؤسسات اعتباری، گفت: طبق اخباری که رسیده، مشکل عمده سپرده‌گذاران که از نظر درصدی سپرده‌های کوچک را تشکیل می‌دهند، حل شده است.

وی افزود: مشکل آن دسته از  سپرده‌گذاران مؤسسات اعتباری که تا سقف 200 میلیون تومان بوده، حل شده و اینها عمدتا رقم‌ها مطالبات‌شان تا 80 درصد از کل سپرده‌ها و یا حتی پایین‌تر از 100 میلیون تومان بوده است.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار این موضوع را رد کرد که مشکل سپرده‌گذران مؤسسات اعتباری به‌طورکامل حل و پرداخت‌ها به آن‌ها انجام شده و رضایت‌مندی‌شان تأمین شده است.

تابش اضافه کرد: این‌طور نیست که مشکل تمامی سپرده‌گذاران مؤسسات اعتباری به‌طور کامل حل و فصل شده باشد، اما با برنامه‌ریزی‌هایی که بین سران قوا صورت گرفته، مشکل تمامی آنها به مرور زمان مرتفع می‌شود.

وی تأکید کرد: نکته قابل توجه این است که در اوضاع فعلی اقتصادی، سایر سپرده‌گذاران که از نظر تعدادی 2 درصد ولی از نظر رقم 30، 40 درصد هستند، با تمهیدات نظام بانکی، دولت و سران قوه قرار است مشکل آنها نیز حل شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح تمهیدات سران قوا برای پرداخت بدهی سپرده‌گذران مؤسسات اعتباری که بیش از 200 میلیون تومان سپرده دارند، گفت: سران قوا و مسئولان نظام بانکی مترصد این هستند که مشکل آنها پس از تغییر و تحولات و قیمت‌گذاری املاک و مستغلات صاحبان مؤسسات اعتباری، حل و فصل شود و این موضوع در آخرین نشست سران قوا مورد تأکید و تصویب قرار گرفته است.

کد خبر 392152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha