همشهری آنلاین: چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران (ICPR۱۳۹۶) با قرائت منشور خلاقیت و نوآوری در روابط عمومی به کار خود پایان داد.

چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

متن منشور خلاقیت و نوآوری در روابط عمومی به شرح زير است:

روابط عمومی خلاق یک راه بسیار موثر برای جلب توجه، پشتیبانی و توسعه همکاری و مشارکت مردم برای یک مسئله و موضوع و دوباره نگاه کردن و در نهایت تولید رضایت است.

بروز و ظهور نوآوری مستلزم ساختار خلاق، محيط خلاق، مدیر روابط عمومی خلاق و شاغلان خلاق است که مشوق و ترغيب كننده كاوش و پوييدن انديشه هاي جديد و روشهاي نوين براي اداره امور و فعالیت‌ها نیز هست.

یک ویژگی مهم روابط عمومی خلاق، انعطاف پذيري در رويارويي با بحرانهاي ناشي از فعالیتهای تخصصی و ارتباطی است. روابط عمومی هایی که داراي ساختار غير قابل انعطاف هستند مرتب از خلاقیت و نوآوری دور و مانع بروز و شكوفايي نوآفرینی و ایده پردازی مي شوند.

جامعه روابط عمومی ایران با آگاهي از نقش منحصر به ‌فرد خويش، در راستای جلب رضایت و ارایه خدمات کمی و کیفی به مردم که منطبق بر نیازها و خواسته های آنها باشد با خود عهد بسته است تحقق سه اصل خلاقيت، نو آوري و تمایز را سرلوحه مجموعه فعاليتهاي خود قرار داده و متعهد مي‎ شود كه بر اصول زیر هم پیمان و استوار خواهند بود:

1- خلاقیت، یک موهبت الهی است که همچون موهبت های دیگر الهی می تواند در صورت بکارگیری فعال و مناسب، در پیشرفت انسان به سوی خیر و کمال تاثیر بسزایی داشته باشد.
2- خلاقیت، یک پدیده تکاملی است که ریشه در ذات انسان داشته اما می تواند با آموزش و پرورش مورد توسعه قرار گیرد.
3- خلاقیت و نوآوری، نوعی فهم عمیق نسبت به موقعیت، شرایط، برنامه ریزی و تاثیرگذاری برای حل مساله است. بنابراین، می تواند در پیشبرد اهداف هر سازمان تاثیرات زیادی داشته باشد.
4- حمایت از پدیده خلاقیت و نوآوری در هر سازمان باید تبدیل به یک هویت ساختاری، رفتاری، اخلاقی، و مدیریتی گردد.
5- دوری از دیوانسالاری غیر موثر، تعیین مساحتی از آزادی و اختیار برای فعالیت های خلاق، زمینه سازی لازم برای گسترش خلاقیت، دادن امکانات کافی برای عملیات خلاقانه، یک ضرورت جدی برای پیشرفت هر سازمان می باشد.
6- مدیریت خلاق و نوآورانه، نیازمند مدیران و کارگزاران خلاق و نوآور است. بنابراین، ایجاد فضای کافی و موثر برای تحقق خلاقیت و نوآوری، بیانگر مدیریت خلاق، توانمند و توسعه محور می باشد.
7- ساختارشکنی برای ایجاد ساختارهای مناسب، اگرچه نمودی مهم از خلاقیت و نوآوری است، اما نباید منجر به تغییر هویتی، فرهنگی و فکری سازمان گردد.
8- دست آوردهای خلاقیت بدون عرضه کردن نوآورانه که در شیوه مناسب تعامل با مشتریان و ارتباطگران مختلف تجلی می یابد، نمی تواند تاثیر لازم در پیشرفت سازمان و فعال سازی ارتباط با مخاطبان آن داشته باشد.
9- توسعه خلاقیت و نوآوری در کشور، نیازمند فهم جدی کلیه سازمان ها اعم از دولتی و غیر دولتی نسبت به این پدیده مهم بوده که با حمایت فکری، زمینه سازی فرهنگی، تقویت اجرایی، مشارکت جمعی، و برنامه ریزی موثر می تواند به یک جریان ملی در توسعه کشور تبدیل شود.
10- روابط عمومی های خلاق و نوآور، مرکزی برای گسترش مداوم رویکردهای جدید در بازنمایی فعالیت ها، نقادی مستمر در ارزیابی اقدامات و تبدیل غیر ممکن به ممکن در جهت پیشبرد اهداف سازمان و تصحیح مداوم اشتباهات و تبدیل آنها به فرصت هایی برای جهش سازمان و تحقق اهداف مورد نظر در راستای خدمت به مردم است.

دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران
19 آذر 1395

کد خبر 391966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha