شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین نمایشگاه انفرادی استاد سلحشور، خوشنویس برجسته 75 ساله کشورمان با حضور پیشکسوتان افتتاح شد.

این نخستین نمایشگاه انفرادی استاد سلحشور، خوشنویس برجسته 75 ساله کشورمان در ایران است که پس از 18 هزار صفحه کتابت و خلق مجلدهای مانایی مثل رهنمودهای گهربار نبی اکرم، مناجات نامه امام علی (ع)، شاهنامه، دیوان حافظ و ... و حضورهای بین‌المللی متعدد در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

وی در این نمایشگاه 74 خوشنویسی نفیس را در مجموع به قیمت قریب به یکصدمیلیون تومان به فروش گذاشته که در بین آنها تابلوی «گفتم غم تو دارم گفتا غمت سرآید» با عنوان «زمان عشرت» غزلی از «حضرت حافظ» به همراه سیاه مشق زیبایی با عنوان «یار حق شناس» اثر «حکیم نظامی گنجوی» با دو میلیون و 300 هزار تومان گران ترین آثار آن به شمار می آید حداقل قیمت یک تابلو نیز 900 هزار تومان قید شده است. در روز افتتاحیه سه تابلوی این هنرمند در مجموع به قیمت 5 میلیون و 300 هزار تومان به فروش رسید.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران بزرگترین تابلوهای این نمایشگاه، پنج تابلوی120×170 است که در آنها به خطی وزین و زیبا «آیات کریمه قرآن مجید» نقش بسته که غیرقابل فروش هستند. نحوه چینش این تابلوها چنان است که مرکز ثقل دیوارهای نمایشگاهی طبقات هم کف و فوقانی نگارخانه فرهنگسرای نیاوران شده اند.

وی آثار این نمایشگاه را در قالب های متنوعی نظیر کتیبه، سیاه مشق، چلیپا، شمسه، چند سطری با خطوط نستعلیق و زینتی نوشته که در کنار خط چشم نواز، انتخاب متون مذهبی، اشعار جاودانه و پندهای آموزنده توسط استاد خوشنویس، برظرافت آثار افزوده است.

در این آثارچندین اسماء متبرکه، چهار اثر از فرمایشات مولای متقیان علی (ع)، 11 تابلو از غزلیات لسان الغیب حافظ، پنج تابلو از اشعار فردوسی بزرگ و ... دیده می شود.

عصر جمعه 23 آذر 86 سه نسل خوشنویسی ایران برای دیدار از آثار سلحشور حاضر شدند. نصرالله افجه‌ای، جلیل رسولی، نظام العلماء، زرین خط، علی شیرازی، فتحعلی واشقی  نیز در مراسم افتتاحیه حضور داشتند حضور داشتند.

این نمایشگاه تا دوم دی 86 در فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 (روزهای تعطیل 14 تا 19) از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 39193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز