دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دلیل مرگ خیلی از کسانی که فلاکا مصرف کرده‌اند، اضطراب و نگرانی بسیار بالاست که باعث می‌شود فرد از نگرانی جان بسپارد

قرار بود يك شب فراموش‌نشدني باشد. برگزاركننده‌هايش لقب «طلايي» را دنباله‌ي نام برنامه‌ي تفريحي و مفصل‌شان چسبانده بودند با اين انگيزه كه به شركت‌كننده‌ها بقبولانند كارشان حرف ندارد.

واقعا هم كارشان درجه‌ي يك بود اما از نظر قاتلان؛ با پخش مواد مخدر و روانگردان در اين همايش فاجعه‌اي رخ داد كه رسانه‌ها نامش را «بزرگ‌ترين مسموميت مخدر در دهه‌هاي اخير استراليا» گذاشتند.

ماجرا از چه قرار بود؟«16 نفر» اين اولين آماري بود كه به دست رسانه‌ها رسيد. اين تعداد كساني بود كه به خاطر مسموميت بعد از مهماني به بيمارستان رفته و بستري شدند.

اولين نظريه‌ي خيلي‌ها - از جمله پزشكان اين بود كه پاي مصرف بيش از اندازه‌ي مشروبات الكلي در ميان است اما واقعيت خيلي بدتر از اين حرف‌ها بود. تمام آن افراد مسموم، جان دادند و تعدادشان هم بيشتر شد.

بعد از پايان سر و صداها پليس به منطقه رفت و جست‌وجوهاي گسترده‌اي را در محل برگزاري اين پارتي آغاز كرد. نتيجه باوركردني نبود.

ماري‌جوانا، ‌كوكايين،‌اكستازي و ال اس دي ساده‌ترين ماده‌هاي مخدري بودند كه در گوشه ‌و كنار مخفيگاه‌ها پيدا شدند.

از همه بدتر اما ماده‌اي بود كه باعث مسموميت و مرگ افراد شد، يك ماده‌ي عجيب كه خيلي از نيروهاي پليس در نگاه اول نتوانستند شناسايي‌اش كنند.

«ان پي اس» كه بعدها در پزشكي قانوني تركيبات دقيق‌تري از آن بيرون آمد، مخلوطي بود از تمام موادي كه تا پيش از آن در دنياي افيوني‌ها ديده شده بود

از همه‌ي آن‌ها سمي‌تر بود و هيچ رد مشخصي - به جز تركيب اصلي ماده - از خودش به جا نگذاشته بود چون تمام كساني كه آن را مصرف كرده بودند، در همان اورژانس بيمارستان جان داده بودند.

در اولين تجسس‌ها حدود 350 قرص «ان پي اس» پيدا شد اما چون اين ماده در مواد ديگري - مثل دستمال - هم جذب شده و از طرق مختلفي استعمال مي‌شد، احتمال داده شد كه ميزان اين مواد بسيار بيشتر از اين باشد.

  • باغ وحش انساني

«فلاكا» يكي از مشتقات «ان پي اس» بود كه ساختار شيميايي عجيب و تاثيرات غيرعادي روي بدن داشت. البته متخصصان پزشكي قانوني فرمول دقيق اين ماده را براي جلوگيري از سوء استفاده شيميدان‌هاي ديگر يا مصرف‌كنندگان اين ماده‌ي روانگردان اعلام نكردند.

فقط حرفشان اين بود كه فلاكا باعث شده انسان‌ها تبديل به حيواناتي مدرن شوند.

آن‌ها مثل جانوران وحشي رفتار مي‌كنند و بعد از مدتي از حال مي‌روند. دليل مرگ خيلي از كساني كه فلاكا مصرف كرده‌اند، اضطراب و نگراني بسيار بالاست كه باعث مي‌شود فرد از نگراني جان بسپارد.

اين ماده كه مشتقاتي از «ان پي اس» به حساب مي‌آيد تا مدت‌ها ذهن پليس را به خودش مشغول كرده بود.

آن‌ها مي‌دانستند كه قربانيان اين حادثه با يك دارو مسموم شده‌اند اما اين‌كه پاي چه دارويي در ميان بوده، در مراحل اوليه مبهم بود.

  • غافلگير نشديم

البته پزشكان قانوني و كساني كه سال‌ها در اين حوزه پژوهش كرده‌اند،‌آن‌قدرها هم از كشتار «گلد كوئست»‌ شگفت‌زده به نظر نمي‌رسند.

دكتر «ديويد كالديكوت»،‌پزشك اورژانس كه مدتها موارد مسموميت شبيه اين را در استراليا ديده، ‌مي‌گويد: «از مدتها قبل پيش‌بيني مي‌كردم كه چنين اتفاقي بيفتد.

در طول 12 ماه اخير، خبرهايي درباره مسموميت افراد در اروپا و آمريكاي شمالي به گوشمان مي‌خورد. اين افراد با ماده‌ي مخدر عجيبي كه تا پيش از آن ناشناخته به نظر مي‌رسيد، مسموم شده و در مواردي تا پاي مرگ هم پيش رفته بودند.

ما مي‌دانستيم كه اين فاجعه به استراليا هم كشيده مي‌شود، چند ماه پيش، مواردي از مسموميت و مرگ به گوشمان خورد اما چون دسترسي اين افراد به پزشك فراهم نبود و زود هم مردند كسي دليلش را نفهميد.»

قرص فلاكا -مشتق ان پي اس - به گفته‌ي اين پزشك متخصص، خطرناك‌ترين ماده‌ي مخدر در تمام دنياست و اگر جلويش را نگيريم، دنيا را به نابودي مي‌كشاند.

منبع:همشهري سرنخ

کد خبر 391894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha