همشهری آنلاین: حمید فرخ‌نژاد که در یکی دو سال اخیر به گزینه بسیاری از فیلمسازان برای بازی در پروژه‌های کمدی تبدیل شده بود، با حضور در سومین تجربه کارگردانی محمدحسین مهدویان می‌تواند هواداران خود را در جشنواره سی و ششم غافلگیر کند.

لاتاری

به گزارش همشهري آنلاين، بازيگري كه با «عروس آتش» و «ارتفاع پست» درخشيد و سابقه همكاري با بزرگاني چون اصغر فرهادي، ابراهيم حاتمي‌كيا، خسرو سينايي و رسول صدرعاملي را در كارنامه دارد، مدتي است از شمايل آشناي خود در فيلم‌هاي كمدي فاصله گرفته و در «لاتاري» در نقشي متفاوت مقابل دوربين رفته است. از آنجا كه مهدويان استاد رساندن فيلم‌هاي خود به فيلم فجر است، به احتمال فراوان «لاتاري» او هم در زمستان امسال در جشنواره رونمايي مي‌شود.

فرخ‌نژاد كه سال گذشته «گشت2» سعيد سهيلي و «خوب، بد، جلف» پيمان قاسمخاني را در جشنواره داشت، در جدول اكران امسال با همين دو فيلم به ترتيب در رده‌هاي دوم و سوم ايستاده است. موفقيت در اجراي نقش‌هاي كمدي ديگر كارگردان‌ها را هم به صرافت انداخت از حضور بازيگر طناز جنوبي در پروژه‌هاي خود بهره ببرند و نتيجه شد فيلم‌هاي «ما شما را دوست داريم خانم يايا» به كارگرداني عبدالرضا كاهاني كه در تايلند مقابل دوربين رفت و «تگزاس» مسعود اطيابي كه فيلمبرداري آن در برزيل به پايان رسيد.

نخستين تصوير فرخ‌نژاد در فيلم بحث‌انگيز «لاتاري» او را مقابل ساعد سهيلي نشان مي‌دهد؛ دو بازيگر برنده سيمرغ بلورين فيلم فجر كه پيش‌تر در دوگانه «گشت ارشاد» همبازي بوده‌اند. اين نخستين همكاري فرخ‌نژاد و سهيلي جوان با مهدويان است كه تبحري خاص در راهنمايي بازيگران دارد و اين از تركيب ستاره‌هاي «لاتاري» هم پيداست؛ جواد عزتي و هادي حجازي‌فر كه اولي در «ماجراي نيمروز» درخشيد و دومي در «ايستاده در غبار» و «ماجراي نيمروز» خود را در اندازه‌هاي يك ستاره مطرح كرد.

با توجه به بحث‌هايي كه درباره دادن پروانه توليد به «لاتاري» مطرح شد و خبرهاي جسته و گريخته از داستان و مضمون آن، به نظر مي‌رسد فيلم سوم مهدويان را بتوان از كنجكاوي‌برانگيزترين پروژه‌هاي جشنواره امسال دانست. فيلمساز جوان شمالي در دو دوره گذشته فيلم فجر روي صندلي كارگرداني برندگان سيمرغ بلورين بهترين فيلم نشسته و تركيب بازيگران و داستان «لاتاري» خبر از حضور يك غافلگيري ديگر در جشنواره مي‌دهد.

کد خبر 391789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha