همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: میزان کشفیات موادمخدر در مرزهای شرقی کشور در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

 قاسم رضایی

سردار قاسم رضایی در گفت و گو با ایرنا درباره اقدامات هشت ماهه امسال این فرماندهی در زمینه کشفیات موادمخدر و کالاهای قاچاق افزود: با برخی از کشورهای همسایه شرقی مشکلاتی در خصوص موادمخدر داریم و در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش نزدیک به 20 درصد کشف مواد مخدر مواجه بودیم.

وی اظهار داشت: در هشت ماهه امسال بیش از 56 تن موادمخدر در مرزهای کشور کشف شده است.

وی درباره مبارزه مرزبانی نیروی انتظامی با قاچاق کالا نیز تاکید کرد: اکنون قرارگاه مقابله با قاچاق کالا تشکیل شده و در استان های هدف، این قرارگاه ها فعال است.

سردار رضایی درباره کشف کالاهای قاچاق گفت: خوشبختانه در این مدت در تمام کالاهای هدف از 3 تا 11 برابر، رشد کشفیات قاچاق داشته ایم و عمده این کالاها، صوتی و تصویری، البسه یا کالاهای ممنوعه است.

وی اضافه کرد: اقداماتی که اکنون از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد اگر آنجا هم اجرایی و مدیریت شود به طور قطع در مقابل قاچاق کالا موفقیت بالایی را خواهیم داشت.

وی درباره امنیت مرزهای کشور در پساداعش افزود: با عنایت خداوند آن اهداف شومی که استکبار پیش بینی کرده بود برای 40 سال آینده، با ایثارگری مردم و مدیریت دولتمردان عراق، سوریه و کمک هایی که از سوی برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران انجام شد، فتنه آنها ناکام ماند و ما دیگر موضوعی به نام داعش نداریم.

فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: ولی بالاخره اینها غول های تروریستی هستند و در سراسر جهان از اروپا، آمریکا و کشورهای مختلف جمع شدند و برخی از آنها ادب شدند اما بخشی از آنها پراکنده شده اند، البته ما پیش بینی ها، مراقبت ها و تاکتیک های لازم را داریم، فکر می کنم در مرزهایی که داریم هیچ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت. اما تمام تدبیرها را در اشراف اطلاعاتی و هم در بحث مدیریت های میدانی و تاکتیکی را انجام داده ایم.

ایران بیش از 6 هزار کیلومتر با کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و عراق مرز مشترک (خشکی) دارد، همچنین دارای 2 هزار و 700 کیلومتر مرز آبی در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان است.

کد خبر 391761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha