همشهری آنلاین: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین وضعیت کودکان کار و خیابان که در طرح اخیر ساماندهی در مجتمع‌ها و مراکز بهزیستی ساماندهی شدند، گفت: در این طرح در مجموع ۳۶۰ کودک شناسایی شدند که برنامه‌های مختلفی برای آنان انجام شد یا در دست اقدام است.

کودکان کار

به گزارش ايرنا، حبیب‌الله مسعودی فرید در پاسخ به این سوال که کودکانی که در طرح اخیر ساماندهی کودکان کار و خیابان جمع‌آوری شدند، در چه وضعیتی هستند، افزود: 70 درصد کودکان شناسایی شده در این طرح، غیرایرانی بودند که امور آنان را با اداره اتباع هماهنگی کردیم و به آنها ارجاع داده شدند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: تمام این کودکان، حتی آنهایی که جزو اتباع بیگانه بودند، پدر و مادر داشتند و فقط سه نفر آنان پدر و مادر نداشتند که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی اسکان یافتند.

وی ادامه داد: در مورد کودکان کار و خیابان غیرایرانی، والدین همه آنان آمدند و کودکان غیرایرانی خود را بردند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره وضعیت کودکان ایرانی در این طرح نیز گفت: قرار است برای کودکان ایرانی در این طرح، برنامه‌های توانمندسازی اجرا کنیم و سیاست ما این است که تا حد امکان از خانواده نیازمند این کودکان، حمایت کنیم اما جایی که خانواده یا مراقب کودک از او سوء استفاده کرده و کودک را استثمار کند، آنجا بطور قطع مداخلات خاص خود را برای آنان خواهیم داشت.

مسعودی فرید تاکید کرد: سیاست اصلی بهزیستی و وزارت رفاه و وزارت کشور در مورد کودکان کار و خیابان این است که بر اساس آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابان عمل کنیم.

وی یادآور شد: مسئولیت شورای عالی کودک بر عهده وزارت رفاه و محوریت کار با بهزیستی است که البته دستگاه‌های دیگر نیز طبق تاکید برنامه ششم توسعه باید همکاری کنند.

طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در ماه‌های اخیر موجب اعتراض بسیاری از دست‌اندرکاران فعال حوزه کودک شد چنانکه نشست‌های مختلفی از جمله نشست «ساماندهی کودکان کار و خیابان، دستگیری یا جذب» با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی برگزار شد.

کد خبر 391749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha