همشهری آنلاین: نایب رییس فراکسیون امید مجلس شوری اسلامی با بیان اینکه تصمیم نابخردانه ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی می‌تواند نزاع منطقه‌ای را به جنگ جهانی مبدل کند، گفت:

تابش

 رهبران کشورهای اسلامی برای مقابله با این موضوع نباید به صدور بیانیه و تشکیل اجلاس‌های بی‌فایده بسنده کنند.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تصمیم نابخردانه ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی چهره کریه استکبار جهانی را نشان داد که جز به منافع خود فکر نمی‌کند و خط بطلانی بود بر نقش میانجی صلح بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها که آمریکا برای خود ترسیم کرده بود. این موضوع نشان داد که به قول‌ها و وعده‌های زمامداران آمریکا و مذاکره برای صلح امیدی نیست و راه آزادی قدس در گرو وحدت مسلمانان و بسیج همه امکانات و تجهیزات مسلمین و اراده آنها است.

وی افزود: این تصمیم می‌تواند یک نزاع منطقه‌ای را به جنگ جهانی مبدل کند. قدس مکانی مقدس برای مسلمانان و پیروان سایر ادیان الهی است. مسلما در این موضوع علاوه بر مسلمانان، پیروان سایر ادیان هم واکنش نشان خواهند داد و روند مذاکرات صلح به مخاطره خواهد افتاد، مسلما خشم جمعیت بیش از یک میلیارد نفری مسلمانان در اقصی نقاط دنیا را بر می‌انگیزد.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: عبور از خط قرمزهای مسلمانان می‌تواند منافع آمریکا و اسرائیل در کل دنیا را به هم بریزد و ابعاد مساله را جهانی کند. راهکار اساسی همانی است که قبلا از جانب مقام معظم رهبری به عنوان موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده و آن رجوع به همه‌پرسی و آرای ساکنین سرزمین‌های اشغالی و گردن نهادن به رای و اراده آنهاست.

تابش با تاکید بر ضرورت ایفای نقش فوری سازمان ملل، جنبش عدم تعهد و سازمان کنفرانس اسلامی بر جلوگیری از یک منازعه جهانی، تصریح کرد: موضع‌گیری سران بسیاری از کشورهای توسعه یافته و حتی متحدین آمریکا در محکوم کردن اقدام ترامپ نشان می‌دهد مخالفین این تصمیم بسیار هستند و موافقین آن محدود به آمریکا، رژیم صهیونیستی و چند کشور کوچک هستند.

نایب ریس فراکسیون امید مجلس ادامه داد: این موضوع محک آزمایشی برای رهبران کشورهای اسلامی است که تنها به صدور بیانیه و تشکیل اجلاس‌ها بسنده نکنند، بلکه اختلافات را کنار بگذارند، ید واحده شوند و این تصمیم را با اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده و اهرم‌های تاثیرگذاری که دارند ملغی کنند و ان‌شاءالله این امر عاملی برای هموار شدن راه آزادی قدس شود تا ان‌شاءالله این غده سرطانی از منطقه بیرون انداخته شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ملت ما از پیدایش انقلاب، آزادی قدس شریف بوده و ما جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس برای اعلام همبستگی کشورهای اسلامی با مردم مظلوم فلسطین اشغالی نامگذاری کردیم. امام، رهبری معظم انقلاب و طرفداران جمهوری اسلامی همواره این موضوع را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و در مقابله با تروریسم جهانی و گروه‌های تکفیری مثل داعش، القاعده و طالبان نقش بی‌بدیل خود را ایفا کرده است.

تابش همچنین گفت: اکنون هم ملت شریف ایران که در دفاع از مظلومان و ستمدیدگان و مبارزه عملی با تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است در موضوع اخیر به شرط اجماع کشورهای اسلامی برای اقدام عملی در خنثی‌سازی این تصمیم و ان‌شاءالله آزادی قدس عزیز علیرغم جفاها، ناجوانمردی‌ها، کژی‌ها، بدرفتاری‌ها و بعضا اقدامات خصمانه برخی کشورهای منطقه نسبت به این ناروایی‌ها چشم‌پوشی کرده و عزم خود را برای هدف بزرگ‌تر که خنثی‌سازی این توطئه خطرناک و آزادی قدس شریف است جزم می‌کند.

کد خبر 391734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha