همشهری آنلاین: پیکر شهید استواردوم توحید ملک زاده مرزبان ایرانی‌ که در حمله عناصر معاند در مرز ترکیه زخمی شده و پس از انتقال به مراکز درمانی ترکیه به شهادت رسیده بود طی مراسمی نظامی از مرز بازرگان تحویل مقامات مرزبانی و سیاسی کشورمان شد.

شهید

به گزارش ایرنا، پیکر شهید ملک زاده پس از مراسم تحویل که با حضور انور اونلو استاندار ایغدیر ترکیه و حسین قاسمی سرکنسول ایران در ارزروم و مقامات نظامی دو کشور برگزار شد، با حضور گسترده مردم شهید پرور، فرماندهان نظامی، انتظامی و مسئولان شهرستان مرزی ماکو تشییع شده و برای خاکسپاری به زادگاهش در شهر سلماس در آذربایجان غربی انتقال یافت.

شاهین علیزاده، فرماندار شهرستان ماکو مجرومان حادثه تیراندازی تروریست ها به مرزبانان و کارشناسان آب ایران را سرباز 'علی مردی'، و مهندسان امور آب متشکل از 'حسن زمانی' و 'محمد علی گلشن' اعلام کرد.

در اثر تیراندازی تروریست ها به مرزبانان و کارشناسان سازمان آب در منطقه 'بورالان' ماکو 2 نفر از مرزبانان کشورمان به همراه 2 نفر از کارشناسان سازمان آب زخمی و به علت نزدیکی به نقطه صفر مرزی و دوری مسافت تا مراکز درمانی ایران به مراکز درمانی ترکیه منتقل شدند اما یکی از مرزبانان به علت شدت جراحت های وارد شده به شهادت رسید.

در پی این حادثه مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، با اظهار همدردی و تسلیت به مناسبت شهادت یکی از مرزبانان کشورمان اعلام کرد که تروریست‌های پ.ک.ک عامل این حادثه بوده اند و ماموران ترکیه در حال پیگیری مساله هستند و نتیجه را به اطلاع مقام های ایرانی خواهند رساند.

وزیر کشور ترکیه نیز در تماس تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی در آنکارا اطمینان داد موضوع با جدیت در حال پیگیری است و نتیجه اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، مداوای یک مرزبان و 2 مهندس دیگر که در جریان این حمله تروریستی مجروح شده اند، در مراکز درمانی ترکیه ادامه دارد.

دولت ترکیه عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک را عامل این حمله تروریستی به گروه مهندسی و مرزبانی ایران اعلام کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه شب گذشته با اشاره به حادثه تیراندازی عصر روز دوشنبه در شمال منطقه مرزی ماکو و در محلی به نام بورآلان اعلام کرد که مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن اظهار همدردی و تسلیت به مناسبت شهادت یکی از مرزبانان کشورمان گفت که تروریست‌های پ.ک.ک عامل این حادثه بوده اند و ماموران ترکیه در حال پیگیری مساله هستند و نتیجه را به اطلاع مقامات ایرانی خواهند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین اعلام کرد که علت دقیق حادثه توسط نیروهای ذیربط و نیز وزارت امور خارجه در دست بررسی و پیگیری است.

منطقه کوهستانی بورآلان در شمال شهرستان ماکو و در مرز بین ایران و ترکیه و در دامنه شرقی کوه آرارات قرار دارد.

کد خبر 391659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha