همشهری آنلاین: یک عضو شورای حزب اعتماد ملی با بیان اینکه طبق قانون جدید احزاب حزب متبوع وی مشکلی برای فعالیت ندارد، گفت: برای برگزاری کنگره حزبی با دفتر سیاسی وزارت کشور گفت‌و‌گویی را داشته‌ایم و منتظر پاسخ این وزارت خانه هستیم.

گرامی مقدم

اسماعیل گرامی مقدم در گفت و گو با ایلنا، درباره برگزاری کنگره حزب اعتماد ملی با توجه به قانون جدید وزرات کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: قانون جدیدی از سوی مجلس به دولت ابلاغ شده است و دولت هم آن را به احزاب اعلام کرده است .

وی ادامه داد: حزب اعتماد ملی هم این ابلاغیه را دریافت کرده و در تلاش است که تمامی مفاد آن و دستورالعمل هایش را رعایت کند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان این که حزب متبوعش تمامی لوازم و ساز و کار منطبق با قانون را هم اکنون دارد عنوان کرد: دفاتری در سراسر کشور داریم که در حال حاضر هم به فکر ترمیم دفترهای استانی خود هستیم.

گرامی مقدم افزود: قانون جدید می‌گوید باید حداقل یک سوم از دفاتر ما به ثبت رسیده و موجود باشد که حزب اعتماد ملی بیش از این دفتر فعال دارد.

این عضو حزب اعتماد ملی با بیان این که قانون جدید احزاب می‌گوید حداقل یک حزب باید ۳۰۰ عضو در سراسر کشور داشته باشد عنوان کرد: اعتماد ملی بیش از آن چیزی که وزارت کشور در قانون جدید اعلام کرده عضو دارد بنابراین از این جهت مشکلی با انطباق تمامی مواد دستوری نداریم .

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره کلیات قانون جدید احزاب گفت: این قانون اجباری نکرده است که احزاب کنگره برگزاری کند اما وزارت کشور تاکید بر برگزاری کنگره دارد.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل دیدگاهی که وجود دارد در حال مذاکره با وزارت کشور هستیم در صورتی که بنا باشد به صورت اجبار کنگره برگزار کنیم ما ناگزیر هستیم مهلت بخواهیم و آن‌ها هم باید با استمهال ما موافقت کنند تا بررسی‌های لازم را انجام دهیم .

این عضو حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که آیا حزب متبوعش بدون حضور دبیر کل می‌تواند کنگره برگزار شود عنوان کرد: امیدوار هستیم با توجه به اتفاقاتی که افتاده و ملاقات‌هایی که با آقای کروبی صورت گرفته ماه‌های آینده شاهد برداشتن حصر باشیم و محدودیت‌های آقای کروبی برداشته شود.

وی ادامه داد:اگر کنگره‌ای برگزار شود و اعضای شورای مرکزی انتخاب کنند آقای کروبی هم می‌توانند کاندید شوند و برای این کار منع قانونی وجود ندارد اما تاکنون ما به این نتیجه نرسیده‌ایم که طبق مواد جدید برگزاری کنگره الزامی است و از این رو منتظر پاسخ وزارت کشور هستیم.

گرامی مقدم تاکید کرد: اگر وزارت کشور اعلام کند که برگزاری کنگره یکی از مفاد قانون جدید است ما هم همانطور که گفتم درخواست استمهال می‌کنیم تا برای برگزاری کنگره نتیجه‌گیری کنیم.

کد خبر 391648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha