همشهری‌آنلاین: وزارت دادگستری روسیه طبق قانون جدیداین کشور، ۹ رسانه وابسته به آمریکا را به عنوان عامل بیگانه اعلام کرد.

 این قانون جدید در واکنش به اقدام کنگره آمريكا مبنی بر شناسایی شبکه راشا تودی به عنوان عامل بیگانه و ممانعت از دسترسی این شبکه به کنگره، تصویب شده‌است.

در همین راستا رسانه‌های صدای آمریکا،‌ رادیو اروپای آزاد و بخش منطقه‌ای این رادیو و شش رسانه دیگر به عنوان عامل بیگانه شناخته شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،خبرنگارانی که در اين رسانه‌ها کار می‌کنند ممکن است با منع ورود به شورای فدراسیون روسیه مواجه شوند.

قرار است در این‌باره در طول چند روز آینده تصمیم‌گیری شود.

در همین راستا رئیس کمیته حاکمیت دولت روسیه اعلام کرد: انتظار نمی‌رود رسانه‌های دیگر در فهرست عامل بیگانه ثبت شوند.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم این لیست گسترش نیابد. تمام تدابیر ما کاملا در واکنش به اقدام‌هاي آمریکا علیه رسانه‌های روس است. اگر اتفاق‌های جدیدی از طرف آمریکا رخ ندهد،‌ دلیلی وجود ندارد که این لیست گسترش یابد.

بنابراین قانون، رسانه‌های خارجی که می‌خواهند در روسیه فعالیت داشته باشند، باید ابتدا به عنوان "کارگزار" دولت متبوع خود ثبت‌نام کنند. به این ترتیب آنها باید در برنامه‌ها یا وب‌سایت خود اعلام کنند که نماینده یک دولت خارجی هستند و درباره منابع مالی خود به مقام‌ها در مسکو گزارش بدهند.

براساس این قانون، رسانه‌های خارجی فعال در روسیه باید جوابگوی یک سلسله مقررات دیگر نیز باشند و در صورت عدم رعایت، فعالیتشان متوقف می‌شود.

کد خبر 391605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha