همشهری آنلاین: رئیس کل بیمه مرکزی گفت: کنترل نظارت مالی در صنعت بیمه در حال انجام است و نحوه نظارت بر منابع بیمه‌های عمر را به صورت جدی‌تر دنبال خواهیم کرد.

Earthquake

به گزارش ایلنا؛ عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی در بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با عنوان مدیریت ریسک و بیمه الزامات، چالش‌ها و راهکارها با اشاره به زلزله اخیر در کرمانشاه اظهار داشت: زلزله اخیر کرمانشاه یکی از حوادث ناگواری بود که رخ داد و شرکت‌های بیمه تلاش زیادی برای این اتفاق کردند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده خسارات این زلزله برای صنعت بیمه ١٣٠ میلیارد تومان برآورد می‌شود که از این میزان ٢٥ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.

همتی با اشاره به رشد صنعت بیمه در میان صنایع دیگر افزود: صنعت بیمه رشد قابل قبولی از سال 73 تاکنون داشته است. ضمن آنکه رشد خسارت با رشد حق بیمه متعادل بوده است.

وی تصریح کرد: مدیریت ریسک جزو الزامات حاکمیتی بیمه مرکزی است و بیمه مرکزی باید ریسک بیمه‌گر را رصد کند. ما برنامه بلند‌مدتی را برای مدیریت ریسک در بیمه مرکزی در دست اجرا داریم.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطر نشان کرد: کنترل نظارت مالی در صنعت بیمه در حال انجام است و نحوه نظارت بر منابع بیمه‌های عمر را به صورت جدی‌تر دنبال خواهیم کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه با اشاره به آیین نامه 94 با موضوع قیمت‌گذاری بر مبنای قیمت تمام شده گفت: این آیین نامه از سال 97 اجرایی می‌شود.

وی افزود: آیین نامه 81 نحوه آزادسازی نرخ‌ها را اعلام کرده بود و اینکه شرکت‌های بیمه چه تکالیفی خواهند داشت از سال 97 اجرایی می‌شود.

همتی خاطرنشان کرد: در طول دو دهه گذشته ضریب نفوذ بیمه رشد خوبی داشته و در 24 سال گذشته از 34 صدم درصد به 2.2 درصد رسیده است که نشان می‌دهد صنعت بیمه ظرفیت رشد بالایی دارد.

وی گفت: در هشت ماهه ابتدای سال رشد خسارت بیمه متعادل بوده و مدیران صنعت بیمه روند مدیریت ریسک را جدی گرفته‌اند.

همتی افزود: کنترل توانگری مالی از جمله اقدامات مهم در بیمه مرکزی بوده و یکی از مهمترین اقدامات ما تخصصی کردن شرکت‌های بیمه و حرکت به سمت تفکیک بیمه‌های عمر از غیر عمر بوده است.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: شرکت‌ها برای افزایش سرمایه خود یا باید سرمایه خود را بالا ببرند و یا پوشش اتکایی بگیرند.

وی گفت: ما توسعه مداوم سیستم سنهاپ و اجرای کد یکتا را در دستور کار داریم و برای سایر رشته‌ها نیز به تدریج این موضوع اجرایی می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی به تصویب رساندن آیین‌نامه‌های قانون جدید بیمه شخص ثالث را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: ماده 18 مهمترین ماده‌ای بود که به تصویب رسید و بر اساس آن نرخ بیمه با محوریت راننده و شایستگی در رانندگی ارزیابی خواهد شد.

وی گفت: با مذاکرات فشرده‌ای که پس از برجام با شرکت‌های مهم بیمه‌گر خارجی داشتیم، موفق شدیم امسال درصد قابل توجهی از ریسک‌های فاجعه‌آ‌میز را پوشش اتکایی دهیم و ریسک آن را به خارج از کشور منتقل کنیم.

کد خبر 391442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha