دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

بعد از چندین روز تجمع اعتراضی و تحصن دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان به عدم‌جذب دانشجویان بورسیه از سوی وزارت نفت، پیامکی از سوی مسئولان دانشگاه به دانشجویان ارسال شد که خبر از تعطیلی این دانشگاه تا اطلاع ثانوی می‌دهد.

دانشگاه صنعت نفت

رئيس دانشگاه صنعت نفت به مهر گفت: در پي تحصن دانشجويان دانشكده نفت آبادان و عدم‌حضور آنها در كلاس‌هاي درس، اين دانشكده تا اطلاع ثانوي تعطيل شد. عبدالنبي هاشمي افزود: بازگشايي مجدد اين دانشكده منوط به حضور دانشجويان در كلاس‌هاي درس است.

دانشجويان دانشكده صنعت نفت آبادان از ۲۷ آبان تاكنون در اعتراض به آنچه ناتواني هيأت رئيسه دانشگاه در حفظ امتيازات مهم دانشكده صنعت نفت آبادان ازجمله استخدام و امريه مي‌خوانند از حضور سر كلاس‌هاي درس خودداري كرده‌اند.

روز گذشته بعد از اعلام خبر تعطيلي دانشگاه صنعت نفت دانشجويان اين دانشكده‌ در واكنش بيانيه‌اي صادر كردند. به گزارش ايلنا، در اين بيانيه آمده است: دانشكده نفت آبادان، دومين دانشگاه تاريخ ايران، در آستانه نابودي كامل قرار گرفت. بعد از موج اخير اعتراضات دانشجويان دانشگاه صنعت نفت كه نسبت به وضعيت وخيم اين دانشگاه صورت گرفت، متأسفانه شاهد آن بوديم كه مسئولان دانشگاه به جاي همراهي با جريان حق‌طلبانه دانشجويان، صرفا به دفاع از عملكرد ضعيف خود پرداختند و با لجاجتي كودكانه بر مسند رياستشان تكيه زدند. بعد از ۱۶ روز اعتصاب آخرين تير به پيكره مظلوم اين دانشگاه شليك شد.

پيامكي كه از طرف روابط عمومي دانشكده نفت آبادان به تمامي دانشجويان ارسال شد حاوي خبر «تعطيلي دانشكده نفت آبادان تا اطلاع ثانوي» بود. مسئولان دانشكده در تشريح اين خبر گفتند كه سلف دانشكده بسته خواهد شد. از طرفي اينترنت دانشكده ساعت‌هاست قطع شده است. معاونت دانشجويي دانشكده از تعطيلي خوابگاه‌هاي دانشجويي خبر داد. پرواضح است اين آخرين حربه مسئولان امر در جهت خاموش كردن صداي دانشجويان اين دانشگاه آن هم در آستانه روز دانشجوست.

با صراحت فرياد مي‌زنيم دانشجويان دانشكده نفت آبادان حتي با قطع آب، برق و گاز نيز اين دانشكده را ترك نخواهند كرد و تا رسيدن به حقوق مسلم خود از پا نخواهند نشست...» همچنين در بخش ديگري از اين بيانيه نوشته شده:« لازم مي‌دانيم به همه بگوييم مطالبه به حق و كاملا «صنفي» ما به هيچ‌وجه سياسي نيست و ما دانشجويان اجازه بهره‌برداري از آن را به هيچ‌كدام از جريان‌هاي معاند نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نمي‌دهيم.»

دانشجويان اين دانشگاه تصاويري را منتشر كردند كه بعد از تعطيلي خوابگاه، شب در فضاي عمومي دانشگاه خوابيده‌اند. همچنين در پي اعتراض‌هاي صورت گرفته، شوراي صنفي دانشگاه‌هاي سراسر كشور خواستار رسيدگي مسئولان به اين اعتراض‌هاي دانشجويان شده‌اند.

کد خبر 391406

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha