«با هر بودجه‌ای که دارید می‌توانید خودروی دلخواه خود را بخرید، بقیه پول با ما...» این آگهی آنقدر اغوا‌کننده بود که حتی پلیس بازنشسته نیز فریب خورد و در دام کلاهبرداران افتاد.

متهم

به گزارش همشهري، مدت‌ها بود كه مرد ميانسال 40ميليون تومان پول كنار گذاشته بود تا بتواند براي پسرش ماشين دلخواه او را بخرد. براي همين وقتي چشمش به يك آگاهي اغوا‌كننده افتاد، با شماره‌اي كه در آگهي درج شده بود، تماس گرفت. آن طرف خط مردي پاسخ داد و گفت هر ماشيني كه مورد پسندتان باشد مي‌توانيد بخريد و مابقي پول را شركت مي‌پردازد. اما در ازاي آن بايد ماهانه قسط بپردازيد.

مبلغ اقساط وسوسه‌كننده بود و مرد ميانسال كه پليس بازنشسته بود به همراه پسرش براي خريد ماشين راهي شركت شدند. مدير شركت تأكيد كرده بود كه حتما بايد پول بيعانه را نقدا و يا به‌صورت چك روز همراه خود بياورند. مرد ميانسال و پسرش به دفتر شركت در مركز پايتخت رفتند و برخلاف تصورشان با دفتري ساده و خالي از وسايل روبه‌رو شدند. يك دست مبل ساده و 6مرد كه در آنجا حضور داشتند، شك آنها را برانگيخت. اما در اين هنگام يكي از مردان كه مدعي بود مديرعامل است با چرب‌زباني چك 40ميليون توماني را گرفت و آنها را به اتاقي كه قرار بود در آنجا قرارداد امضا شود دعوت كرد. به محض ورود پدر و پسر به داخل اتاق مردان حاضر در آنجا در را به رويشان بستند و آنها را زنداني كردند.

  • 5ساعت بعد

پدر و پسر در اداره آگاهي، مقابل افسر تحقيق نشسته بودند و توضيح مي‌دادند كه چطور فريب كلاهبرداران را خورده‌اند. پدر گفت: كاركنان شركت قلابي، ما را زنداني و تهديد كردند كه اگر سر و صدا كنيم جانمان را مي‌گيرند. آنها به زور تمام مداركمان را گرفتند و تعدادي از آنها به بانك رفتند و چك را نقد كردند. 5ساعت بعد دفتر به طرز مرموزي ساكت شد و مطمئن شديم كه آنها از ساختمان رفته‌اند. اين بود كه قفل در را شكستيم و از آنجا فرار كرديم.

  • دستگيري

با اين شكايت گروهي از مأموران بادستور قاضي سهرابي، بازپرس شعبه نهم دادسراي جنايي تهران، تحقيقات براي دستگيري دزدان را شروع كردند. آنها در نخستين اقدام به دفتر موردنظر رفتند و پي بردند كه مردي جوان، تنها براي يك هفته آنجا را اجاره كرده بود و بررسي‌ها نشان مي‌داد تمام مداركش جعلي بوده است. مأموران در قدم بعدي به بانك رفتند و در بازبيني تصاوير دوربين‌هاي مداربسته چهره 3نفر از متهمان را به‌دست آوردند.

در ادامه سرنخ‌هاي ديگري نيز از آنها به‌دست آمد و در نهايت مأموران 2شب پيش خودروي متهمان را شناسايي كردند و 3نفر از آنها بازداشت شدند.متهمان در بازجويي‌ها اعتراف كردند كه با اجاره آپارتمان و تبليغ در سايت‌هاي اينترنتي، به بهانه پرداخت وام خودرو، طعمه‌هاي خود را به محل فعاليت‌شان كشانده و با گروگان گرفتن آنها، دست به سرقت مي‌زدند.

در ادامه تحقيقات مشخص شد كه آنها سابقه‌دار هستند و پيش از اين به اتهام سرقت و كلاهبرداري به زندان رفته‌اند. آنها كه به تازگي آزاد شده بودند اقرار كردند كه در زندان اين نقشه را كشيده و به‌محض آزادي آن را به اجرا گذاشته‌اند. تحقيقات براي شناسايي 3عضو فراري اين باند و شاكيان احتمالي ديگر ادامه دارد.

کد خبر 391376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha