یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرریز فاضلاب‌های انسانی بویژه زمان بارندگی و جاری شدن آن به کف خیابان‌های شهر ، داخل انهار و رودخانه‌های منتهی به دریای خزر از یکسو و بوی متصاعد شده معضلی است که سال‌هاست شهروندان نوشهری را رنج می‌دهد.

فاضلاب

به گزارش ايرنا، گزارش‌های رسمی مسئولان ذیربط گویای این واقعیت است که معضل سرریز فاضلاب‌های خانگی به داخل نهرها و رودخانه‌های منتهی به دریا در این شهر گردشگرپذیر به مرز بحران رسیده است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر در این خصوص گفت:‌ با اینکه این شهر با مشکلاتی مانند پرسه زدن سگ‌های ولگرد ،‌ وضعیت نامناسب کشتارگاه دام مواجه است ولی از همه مهمتر سرریز فاضلاب مجتمع‌های مسکونی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان‌های عمومی است.

سید رحیم سید پور افزود :‌ هم اکنون اغلب مناطق حوزه شهری نوشهر دچار این وضعیت فاجعه بار هستند به گونه‌ای که با اعتراضات شهروندان این شهر همراه بوده است.

سید شکرالله موسوی میرکلایی، مدیر امور آب و فاضلاب شهری نوشهر و چالوس نيز با اشاره به بالا بودن آ‌ های سطحی و فاصله اندک جنگل با دریا گفت: هم اکنون یکی از معضلات زیست محیطی و بهداشتی در این مناطق سرریز فاضلاب‌های خانگی و آلاینده‌های زیست محیطی به داخل رودخانه‌های منتهی به دریا است که با اجرای کامل طرح تصفیه خانه فاضلاب بخشی از نگرانی شهروندان و مسئولان دراین شهرهای گردشگرپذیرکاهش می‌یابد.

طبق آمار منابع رسمی، هم اکنون سالانه 400 میلیون متر مکعب فاضلاب در شمال کشور تولید می‌شود که فقط 40 درصد آن تصفیه می‌شود و 60 درصد بقیه به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دریای خزر می‌ریزد.

کد خبر 391366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha