همشهری آنلاین: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه منطقه زلزله زده گسترده نبوده، گفت: ارزیابی‌ها نشان داد که ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی و ۶۰۰ واحد مسکونی شهری در مناطق زلزله زده نیاز به بازسازی دارند.

زلزله

به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده هجدک شهرستان راور و روستای گورک با اشاره به زلزله 6.1 ریشتری روز جمعه ( 10 آذر) در این منطقه، اظهار کرد: این زلزله خوشبختانه تلفات جانی نداشته و فقط 51 نفر مصدوم شده‌اندکه به صورت سرپایی درمان شدند.

وی بااشاره به عکس العمل سریع ستاد بحران استان کرمان عنوان کرد: ستاد بحران استان بلافاصله پس از زلزله تشکیل شد و گروه ارزیاب به منطقه اعزام و کار امداد و نجات را سریعا آغاز کردند.

وی بر لزوم افزایش سرعت در اعطای کمک های بلاعوض به مردم تاکید کرد و افزود: برای بازسازی و مقاوم سازی سازه نیاز به مشارکت مردم و همکاری بانک‌ها است.

وی باشاره به مقاوم سازی‌های صورت گرفته در کرمان اظهار کرد: با توجه به زلزله‌های گذشته، در سال های اخیر بازسازی به نحوه احسن در کرمان انجام شده و بیشتر ساختمان‌ها نوساز هستند.

نجار به سازهای غیرمقاوم اشاره کرد و افزود: سالانه برای نوسازی 200 هزار واحد مسکونی در کل کشور پرداخت تسهیلات در دستور کار دولت است.

وی از نوسازی و بازسازی یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در کشور خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم این نوسازی‌ها استمرار داشته باشد، ضمن آنکه اصل بر این است که ساختمان‌های قدیمی و فرسوده تخریب شوند و ساختمان مقاوم جای آنها ساخته شود اما در گذشته برخی اینگونه انجام ندادند.

"اسماعیل نجار" در جمع نمازگزاران روستای گورک شهرستان راور نیز اظهار کرد: برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی شهری 40 میلیون تومان وام با نرخ بهره 5 درصد و 6 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود.

وی ادامه داد: برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی روستایی وام 30 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و کمک بلاعوض 5 میلیون تومان پرداخت می شود ضمن آنکه 2 میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی نیز پرداخت خواهد شد.

نجار بیان کرد: برای هر واحد دامی 600 هزار تومان و برای هر واحد دام سنگین 4 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

کد خبر 391345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha