همشهری‌آنلاین: یگان موشکی ارتش یمن وابسته به انصارالله اعلام کرد یک موشک کروز بالدار را به سوی تاسیسات در حال ساخت هسته‌ای براکه در ابوظبی امارات شلیک کرده است.

این تاسیسات هسته‌ای در منطقه غربی امارت ابوظبی، پایتخت امارات و در سواحل خلیج فارس واقع است.

گروه انصارالله نیز انجام این حمله موشکی به ابوظبی را تایید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از المسیره، عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله ماه سپتامبر فاش کرده بود، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قادرند نقاطی دورتر از ریاض را هدف بگیرند.

رهبر انصارالله به کشورها و شرکت‌هایی که سرمایه‌هایی در امارات دارند،نيز هشدار داده بود این کشور بعد از حمله به یمن دیگر امن نخواهد بود.

همچنین محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله ۲۸ اکتبر تهدید کرد، گروه انصارالله با موشک‌های بالستیک ابوظبی را هدف قرار می‌دهد.

در همین حال المنار گزارش داد، یگان موشکی ارتش یمن یک موشک بالستیک میان برد را با موفقیت آزمایش کرد و این موشک به یک هدف نظامی سعودی "با دقت" اصابت کرده است.

ساعاتي پس از انتشار اين خبر امارات حمله به تاسيسات هسته‌اي براكه را تكذيب كرد.

هیات امور فوق‌العاده و بحران‌ در امارات با رد این خبر اعلام کرد تاسیسات هسته‌ای براکه در برابر حمله‌هاي احتمالی محکم است و امارات سامانه‌های دفاع هوایی دارد که قادرند با هر تهدیدی مقابله کنند.

اين در حالي است كه برخي رسانه‌هاي داخلي به نقل از باشگاه خبرنگاران از حمله ائتلاف به رهبري عربستان به مواضع حوثي‌ها در پاسخ به شليك موشك كروز به ابوظبي خبر داده‌اند.

کد خبر 391326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha