همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش درباره وضع بد باغات و اراضی سبز در تهران، گفت: حتی باغات و فضاهایی که در اختیار ارگان‌های دولتی است، وضعیت خوبی ندارند و در صورت اهمال شهرداری باید نسبت به مراقبت آنها وارد شود.

سعد آباد

به گزارش همشهري آنلاين، زهرا صدراعظم نوری در جلسه علني شوراي شهر تهران، ري و تجريش كه روز يكشنبه دوازدهم آذرماه برگزار شد، به موضوع باغات و اراضي سبز شهر تهران اشاره كرد و افزود: اين فضاها سرمايه هاي شهر محسوب مي شوند كه متاسفانه به دلیل ارزش افزوده باغات، بسياري از آنها به تاراج رفته اند.

اين عضو شوراي شهر افزود: از همه بدتر اينكه وضعیت باغاتی که در اختیار نهادهای دولتی است، بسيار نامناسب است و به دلیل عدم تخصیص اعتبار از سوی نهادهای دولتی برای نگهداشت باغات، این سرمایه‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

نوری از حفاظت بد کاخ گلستان، سعدآباد كه در اختیار نهادهای دولتی هستند، انتقاد كرد و اظهار داشت: این در حالی است که گونه‌های ارزشمند، خاص و نادری در این مجموعه‌ها قرار دارند که به دلیل عدم حفاظت لازم در معرض خشک شدن قرار دارند.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به ماده 4 آیین‌نامه اجرایی اشاره كرد و گفت: طبق اين ماده قانوني، حفظ و گسترش فضای سبز، کاشت، حفاظت و آبیاری در داخل محدوده شهرها از جمله وظایف شهرداری است که در صورت اهمال مالکان باید نسبت به جذب باغ اقدام شود.

وي در پايان گفت: برهمین اساس از رییس میراث فرهنگی انتظار دارم در راستای توجه به بناها و کاخ موزه‌ها به موضوع حفاظت و صیانت از فضاهای سبز دقت لازم را داشته باشند.

کد خبر 391313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha