همشهری آنلاین: مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت: تا ۱۰ روز آینده تمام ۳۰۰ کانکس مورد نیاز در حوزه قصرشیرین برای اسکان موقت تامین خواهد شد و تقاضای ما این است که کمک‌ها از این به بعد به سمت اسکان دائم و کاهش هزینه‌های مردم در ساخت و ساز معطوف شود.

The canucks

نصرالله دهقانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه کار آواربرداری از هفته قبل شروع شده و هم اکنون سه اکیپ ماشین‌آلات آواربرداری مشغول کار هستند. مشخصا کار آواربرداری سه روستای شیرین آب، اتابک و داربلوط که خسارت بالای ۵۰ درصد داشتند شروع شده است. در این خصوص اولین پی‌کنی برای عملیات بازسازی روز گذشته انجام شد و انشاءالله روز آینده هم مصالح خریداری شده وارد منطقه می‌شود.

وی افزود: بالغ بر ۱۰۰۰ واحد در روستاهای قصرشیرین خسارت دیده‌اند که از این تعداد ۳۰ درصد دچار تخریب ۱۰۰ درصد شده و مابقی تعمیری است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران، آمار خسارات در شهر قصرشیرین را هم ۱۵ تا ۲۰ درصد عنوان و تصریح کرد: حدود ۱۲۰۰ واحد در شهر برآورد خسارت صورت گرفته که از این تعداد ۱۵ تا ۲۰ درصد آسیب بالای ۵۰ درصد داشته‌اند.

دهقانی درباره آخرین اقدامات برای تهیه کانکس در حوزه قصرشیرین گفت: حدود ۳۰ کانکس تحویل داده شده است. البته با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی قصرشیرین نسبت به منطقه بهتر است، فعلا چادر جوابگو است و تعجیلی برای کانکس نداریم. به اعتقاد ما اولویت با مناطق سردتر است.

وی تاکید کرد: با این وجود حدود ۳۰۰ کانکس نیاز داریم که به مرور می‌آید و حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده تامین خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با بیان اینکه امداد و نجات، تمام شده و اسکان موقت رو به اتمام است گفت: الان دیگر باید کمکها به سمت اسکان دائم معطوف شود و کسانی که می‌خواهند کمک کنند در این جهت کمکهای خود را سوق دهند تا بتوانیم مقداری هزینه تمام شده مردم را کاهش دهیم.

کد خبر 391277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha