شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکل تی. فلین (Michael T. Flynn) در سال ۱۹۵۸در میدلتاون، رود آیلند در آمریکا به دنیا آمد.

Michael Flynn

مایکل فلین فارغ‌التحصیل دانشگاه رود آیلند با کارشناسی در رشته علم مدیریت در سال ۱۹۸۱ است

فلین سپهبد بازنشسته نیروی زمینی آمریکا است و در کارنامه خود پیشتر به عنوان اداره کننده سازمان اطلاعات دفاعی، فرمانده فرماندهی جزء کاربردی مشترک هوش، نظارت و شناسایی و رئیس هیئت اطلاعات نظامی از ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۲، تا ۲ اوت ۲۰۱۴ فعالیت کرده است.

او که همچنین دستیار اداره کننده اطلاعات ملی در آمریکا هم بوده است در مارس ۲۰۱۶ به عنوان یکی از چندین گزینه ممکن برای انتخاب به عنوان معاون ریاست جمهوری برای دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه مطرح شد.

فلین به مدت ۲۴ روز از ۲۰ ژانویه تا ۱۳ فوریه ۲۰۱۷ به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور دونالد ترامپ فعالیت کرد. او در فوریه ۲۰۱۷ به دلیل اتهامات مطرح شده در خصوص حواشی تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و ارتباطات وی با سفیر روسیه، از سمت خود استعفا کرد. دوره تصدی او کوتاه‌ترین دوره در بین مشاورین امنیت ملی آمریکا است.

قرار بود فلین در دادگاه در مورد ارتباطات خود با سفارت روسیه در دوران مبارزات انتخاباتی سال گذشته بازجویی شود، اما او دست پیش گرفت و روز جمعه (اول نوامبر ۲۰۱۷ / ۱۰ آذر) اقرار کرد که در این زمینه به اف بی آی دروغ گفته است.

کاخ سفید نیز بی‌درنگ واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که "این اظهارات تنها به خود آقای فلین برمی‌گردد و به کس دیگری مربوط نمی‌شود".

در بیانیه کاخ سفید آمده بود: به خاطر چنین اظهاراتی بود که فلین در ماه فوریه از سمت خود برکنار شد.

فلین متهم است که برای ضربه ‌زدن به هیلاری کلینتون، رقیب ترامپ در مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶، با سفارت روسیه تماس‌های مکرر داشته است.

کد خبر 391234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha