جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه ایدز سازمان ملل (UNAIS) به مناسبت اول دسامبر روز جهانی ایدز 'گزارش تازه‌ای منتشر کرد.

گروه ایدز سازمان ملل (UNAIS) می‌گوید مردان با احتمال کمتری نسبت به زنان آزمایش اچ‌آی‌وی انجام می‌دهند یا به درمان‌های ضد ویروس ایدز دسترسی دارند، بنابراین با احتمال بیشتری نسبت به زنان به علت بیماری‌های مربوط به ایدز می‌میرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه گزارش UNAIDS در این مورد که به مناسبت اول دسامبر روز جهانی ایدز منتشر شده است نشان می‌دهد که در سراسر جهان کمتر از نیمی از مردان اچ‌آی‌وی مثبت درمان دریافت می‌کنند، درحالی‌که این رقم در مورد زنان تا ۶۰ درصد است.

مردان همچنین با احتمال بیشتری نسبت به زنان درمان را دیر شروع می‌کنند، آن را قطع می‌کنند یا پیگیری‌های پس از درمان را انجام نمی‌دهند.

بر اساس این گزارش ۳۶.۷ میلیون نفر در سراسر جهان در سال ۲۰۱۶ با اچ‌آی‌وی زندگی می‌کنند، اما کمتر از ۲۱ میلیون نفر به داروهای ضد ویروس ایدز به نام داروهای رترو ویروسی دسترسی دارند.

ایدز و بیماری‌های مرتبط با آن در سال ۲۰۱۶ باعث مرگ یک میلیون نفر شدند و تخمین زده می‌شود که در این سال ۱.۸ میلیون عفونت جدید رخ داده باشد.

در آفریقای زیرصحرا، مردانی که با اچ‌آی‌وی زندگی می‌کنند، نسبت به زنان در وضعیت مشابه با احتمال ۲۰ درصد کمتر از مثبت بودن عفونت خود خبردار هستند.

در این همین منطقه مصرف کاندوم در تماس‌های اتفاقی در میان مردان سالمند که با احتمال بیشتری ممکن است اچ‌آی‌وی مثبت شوند، پایین باقی می‌ماند.

در این گزارش آمده است: «این داده‌ها با بررسی‌هایی هماهنگی دارد که یک چرخه انتقال اچ‌آی‌وی از مردان سالمندتر به زنان جوان‌تر و از زنان بزرگسال به مردان بزرگسال در همان سن و سال در مکان‌های با شیوع بالای اچ‌آی‌وی را نشان می‌دهند.»

مایکل سیدیبه، رئیس UNAIDS دراین‌باره گفت: «اگر بگذاریم بی‌خیالی و ازخودراضی بودن پا بگیرد، اچ‌آی‌وی ریشه خواهد کرد و امید ما برای پایان دادن به همه‌گیری ایدز تا سال ۲۰۳۰ از بین خواهد رفت 

کد خبر 391117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha