همشهری آنلاین: استاد محمدرضا شجریان در سالگرد زلزله بم ۸۰ تابلو خط – نقاشی اهدایی به خودش را در معرض فروش قرار می‌دهد.

شجریان به همشهری‌آنلاین گفت: تعداد این تابلوها ۸۰ قطعه است که توسط هنرمند توانای خطاط استاد علیرضا کدخدایی به صورت خط نقاشی با پس زمینه‌های بسیار ظریف از تذهیب ارائه شده‌اند و من می‌خواهم آنها را در سالگرد فاجعه زلزله بم در معرض نمایش و فروش قرار دهم تا از این طریق بتوانم به پروژه احداث باغ هنر بم در مسیر کاستن از آلام هم‌میهنانم ادامه دهم.

عکس: دکتر یونس شکرخواه
عکس: یونس شکرخواه

همشهری آنلاین یادآور می‌شود که این تابلوها که از ابعاد متفاوت و رنگ‌بندی‌های بسیار زیبایی برخوردارند همه امضای استاد شجریان را بر خود دارند. 
به گفته استاد شجریان قرار است این تابلوها در سالگرد زلزله بم طی مراسمی در چند روز برای فروش در محل موسسه فرهنگی و هنری آسمان واقع در خیابان ولی عصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، نبش خیابان فیروزکوه، پلاک ۶۷ به نمایش در ‌آید و خریداران می‌توانند با مشارکت در این اقدام انسان‌دوستانه؛  تابلوهای مورد نظرشان را در این مکان انتخاب و خریداری کنند.

گفتنی است که باغ هنر بم که در زمینی به مساحت ‪ ۱۴‬هکتار و با زیر بنای هفت هزار متر مربع بنا می‌شود؛ از کتابخانه، گالری، آمفی تئاتر، مدرسه موسیقی، فضای باز و هفت باغ تشکیل می‌شود. هزینه اولیه ساخت این پروژه با کمک‌های مردمی که از برگزاری کنسرت استاد شجریان در تهران و فروش دی وی دی و وی سی دی این کنسزت جمع شده بود، تهیه شد و تیمی متشکل از مهندس طراح و گروه فنی داوطلب شدند این پروژه را به انجام برسانند.

اگر چه انگیزه و پشتکار استاد شجریان هنرمندان و هنردوستان دیگری را هم به همکاری کشانده است و افراد و نهادهایی در این حرکت با خواننده نامی ایران همگام شده‌اند؛ اما این پروژه که به قول استاد شجریان یک تکلیف ملی برای او و همه ایرانیان است هنوز به کمک‌های گسترده مالی نیاز دارد.
باغ هنر بم در واقع به ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان هزینه نیاز دارد که تاکنون ۹۰۰میلیون تومان در مرحله طراحی، خاکبرداری و بنای سازه و ایجاد ۶ هزار و ۸۰۰ متر سقف ضد زلزله هزینه شده است.

همشهری آنلاین یادآور می‌شود که واریز کمک‌های مردمی به شماره حساب‌های زیر کمک بزرگی به تکمیل پروژه باغ هنر بم خواهد بود:
۴۲۸۰ / ریالی بانک ملی شعبه هفت تیر(کد۴۴۴) به نام محمدرضا شجریان
۲۲۰۰ ۷ ۷۷ / ارزی بانک ملی شعبه هفت تیر CODE SWIFT:MELLI IRTH۴۴۴

کد خبر 39108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز