مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از تشکیل کارگروه بازدید از خطوط مترو خبر داد و گفت: وضعیت غرب پایتخت از لحاظ حمل و نقل عمومی مناسب نیست.

ترافیک

به گزارش مهر ، محمدعلی کرونی درحاشیه بازدید کمیسیون عمران از روند پیشرفت خط ۶ مترو گفت : کارگروه بازدیدها به درخواست رییس شورای شهر تهران بررسی وضعیت مترو را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است، این کارگروه از روند تکمیل خط شش مترو بازدید کرد تا ضمن احصاء مشکلات، در حل مشکلات آن توسط شورای شهر کمک کند.

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر این که خط شش مترو از جمله خطوطی است که از یک سال پیش در دستور کار جدی شهرداری قرار گرفت، گفت: با توجه به مسیر استراتژیکی که این خط طی می‌کند، می‌توانست در صورت تکمیل مسافران زیادی را جابجا کند. به خصوص در منطقه شمال و شمال غرب تهران که از نظر وضعیت حمل و نقل عمومی فقیر هستیم که متاسفانه این مهم محقق نشد.

او با اشاره به کمبود تجهیزات در خط ۶ گفت : در بحث ساختمانی و تکمیل ایستگاه‌ها پیشرفت خوبی داشته‌است و در صورت تکمیل تجهیزات در اولویت افتتاح قرار دارد. چرا که مشکلات خط هفت مترو را نیز ندارد و می‌توان نسبت به افتتاح سریعتر آن نسبت به خط هفت اقدام کرد.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه مشکل تجهیزات در خط شش مترو به دلیل عدم برنامه ریزی رخ داده است، گفت: متاسفانه صرفا منابع اعتباری یک بانک خصوصی به سمت ساخت ساختمان تزریق شده و بحث تجهیزات مغفول مانده است در حالیکه می‌توانستند حدود ۹ الی ۱۰ کیلومتر خط شش مترو را با تجهیزات کامل به بهره‌برداری برسانند اما به نظر می رسد تصمیم بر این بوده که در دوره قبل کل خط شش را به مانند خط هفت به بهره برداری برسانند.

وی با بیان اینکه تجهیز کل خط شش مترو به دلیل کمبود منابع مالی محقق نمی‌شود، گفت: حتما باید به صورت فازبندی خط شش مترو افتتاح شود و باید از خاطره‌ها پاک کنیم که همه خط را به طور کامل به بهره برداری برسانیم چرا که این مسئله نه به نفع شهر و مردم است و منابع اعتباری فعلی نیز پاسخگوی این مسئله نیست. مدیریت شهری تلاش می‌کند که حداقل یک فاز از خط شش مترو تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 391075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha