همشهری آنلاین: فرمانده گروه مهندسی رزمی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تمامی ناوها و قطعات مورد نیاز شناورها در داخل کشور تولید می شود و در این زمینه به خودکفایی رسیده ایم و هیچگونه وابستگی نداریم.

نیروی دریایی

امیر دریادار دوم حسین قهرمانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان افزود: این نیرو برای ساخت ناوشکن ها و رزم ناوهای نیروی دریایی تلاش های بسیاری کرده است تا امروز شاهد این دستاورد باشیم.

وی اظهار کرد: ایران دارای بیش از سه هزار کیلومتر مرز دریایی در شمال و جنوب کشور است و دسترسی هر کشور به آب های آزاد موجب افزایش توانمندی، قدرت اقتصادی و دفاعی می شود.

وی یادآوری کرد: پیش از انقلاب سرمایه گذاری بر روی دریا صورت نگرفته بود ولی بعد از انقلاب به ویژه در دوران ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بر سرمایه گذاری روی صنایع دریایی تاکیدات زیادی صورت گرفت.

فرمانده گروه مهندسی رزمی نیروی دریایی درباره عملکرد این نیرو در هشت سال دفاع مقدس، گفت: تکاواران این نیرو در نخستین روزهای جنگ، 34 روز حرکت دشمن تا بُن دندان مسلح را کند و آنها را پشت در خرمشهر متوقف کردند تا ارتش و سپاه پاسداران ساماندهی شوند.

امیر دریادار دوم قهرمانی افزود: نیروی دریایی در مدت 60 روز نخست جنگ با انجام عملیات های اشکان، شهید صفری و مروارید، اقدام به انهدام چندین فروند ناو، رزم ناو و سکوهای نفت دشمن کردند و با این عملیات ها پرونده نیروی دریایی عراق را تا پایان جنگ بستند تا جایی که نتوانستند تا پایان جنگ تجارت نفت داشته باشند.

وی بیان کرد: نیروی دریایی ایران در جریان جنگ تحمیلی 10 هزار سوپر ناو را اسکورت کرد تا مورد هجوم نیروی هوایی دشمن قرار نگیرد و اقتصاد کشور آسیب نبیند و مردم در تامین مایحتاج با مشکل مواجه نشود.

فرمانده گروه مهندسی رزمی نیروی دریایی اضافه کرد: نیروی دریایی ایران با استفاده از هوا ناو، هلیکوپتر دریایی و دیگر امکانات توانستند عملیایت های مختلف به ویژه والفجر 8 و بیت المقدس را پشتیبانی کند.

امیر دریادار دوم قهرمانی اظهار کرد: این نیرو 244 درگیری با دزدان دریایی داشته و توانسته از دستبرد آنها به کشتی های تجاری جلوگیری کند.

وی یادآوری کرد: نیروی دریایی ایران هم اینک طبق فرموده رهبر معظم انقلاب یک نیرویی راهبردی است و تاکنون 49 ناو گروه اطلاعاتی، عملیاتی و رزمی برای بازدید به دیگر کشورها اعزام کرده و برای اسکورت ناو گروه ها، کشتی های تجاری و مبارزه با دزدان دریایی کارهای بزرگی انجام داده است.

وی با بیان اینکه هفتم آذر روز نیروی دریایی است، توضیح داد: ماموریت نیروی دریایی در سال 59 قطع خطوط مواصلاتی دشمن و قطع خطوط تجاری بود که با یکماه تلاش، سکوی البکر الامیه دشمن تصرف شد ولی در این عملیات ها به علت اثبات موشک دشمن عده ای از نیروهای دریایی در هفتم آذر شهید شدند.

وی گفت: دریا برای کشورها یک فرصت بزرگ و حیاتی است و فواید راهبردی دارد و باید برای تامین منافع خود در دریا و افزایش اقتدار مان در این حوزه تلاش کنیم.

فرمانده گروه مهندسی رزمی نیروی دریایی بیان کرد: دیپلماسی دفاعی از آنجا سرچشمه می گیرد که حضور نیروی دریایی در آب های دور دست و آزاد افزایش یابد.

امیر دریادار دوم قهرمانی افزود: نیروی دریای ایران، بیش از 150 روز بدون الحاق به بندرها، نیازهای اساسی خود را تامین و ماموریت ها خود را به خوبی انجام داد.

وی افزود: حضور نیروی دریایی در بنادر مختلف موجب اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی شده و قدرت و توانمندی فرزندان این سرزمین را به رخ جهانیان کشیده است.

وی ادامه داد: نیروی دریایی با کنترل و بازرسی شناورها به هیچ وجه اجازه حضور متجاوزان در آب های ایران را نمی دهد و هیچ متجاوزی نمی تواند چشم طمع به مرزهای آبی کشور داشته باشند.

وی بیان کرد: این نیرو برای تامین امنیت سازه های حیاتی همواره در حال گشت زنی بر روی دریا است و امنیت لنج های ماهی گیری و کشتی های تجاری را با چشمان بیدار تامین می کند.

فرمانده گروه مهندسی رزمی نیروی دریایی گفت: در دیپلماسی دفاعی، به نمایش درآمدن و اهتزار پرچم در آب های دور دست اقیانوس ها و آب های آزاد نشان از اقتدار این ملت است.

کد خبر 391071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha