همشهری آنلاین: استیون نایت، تام هاردی و ریدلی اسکات پس از تجربه موفق «تابو» بار دیگر برای تولید پروژه‌ای مشترک بر اساس داستان‌های چارلز دیکنز همکاری می‌کنند.

تام هاردی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از برودكست، اين پروژه تلويزيوني براي شبكه BBC توليد و با «سرود كريسمس» آغاز مي‌شود كه قرار است تبديل به يك مجموعه كوتاه در قالب سه قسمت 60 دقيقه‌اي شود و كريسمس سال 2019 روي آنتن برود. ضمن اينكه ديگر رمان‌ها و داستان‌هاي مشهور نويسنده نامدار انگليسي هم براي توليد در همين قالب آماده خواهند شد. فيلمنامه‌ها را نايت مي‌نويسد و فيلم‌ها در شركت‌هاي اسكات و هاردي توليد مي‌شود.

«سرود كريسمس» يكي از اقتباس‌شده‌ترين داستان‌هاي ديكنز براي روايت در رسانه‌هاي مختلف است؛ از تئاتر و تلويزيون گرفته تا سينما و رسانه‌هاي جديد. آخرين اقتباس سنتي از اين داستان در شبكه BBC مربوط به سال 1977 است كه مايكل هولدن در آن نقش اسكروج را ايفا كرده بود. اين شبكه هنوز نام ديگر داستان‌هاي ديكنز و تعداد آنها را براي توليد فيلم‌هاي تلويزيوني ويژه كريسمس 2019 اعلام نكرده است.

شبكه BBC سال گذشته هم برنامه‌اي براي توليد هفت فيلم بر اساس داستان‌هاي جنايي معمايي آگاتا كريستي داشت و قرار بود نخستين قسمت آن كريسمس آينده به نمايش درآيد اما پس از مطرح شدن اتهام فساد اخلاقي به يكي از بازيگران «مصيبت بي‌گناهي»، پخش آن به زماني ديگر موكول شد.

«تابو» یک مجموعه تلویزیونی بریتانیایی با روایتی از ۱۸۱۳ و درباره شخصیتی به نام جیمز دلینی با بازی هاردی است که پس از 10 سال زندگي در آفريقا و به دست آوردن 14 الماس، به لندن بازمی‌گردد تا بیشتر درباره کسب و کار پدر بداند و از قاتل او انتقام بگيرد.

کد خبر 390997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha