همشهری آنلاین: فهرست برگزیدگان هیات ملی نقد اعلام شد و فیلم سینمایی «پست» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ جوایز بهترین فیلم سال و بهترین بازیگران مرد و زن را از آن خود کرد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، تام هنکس و مریل استریپ كه ستاره‌هاي «پست» هستند، با بردن جايزه هيات ملي نقد نخستين گام را براي درخشش در فصل جوايز سينمايي محكم برداشتند. فيلم تازه اسپيلبرگ داستان انتشار اسناد پنتاگون درباره نقش آمريكا در جنگ ويتنام در روزنامه واشنگتن پست در 1971 است و باب اودنکرک، سارا پالسن و زاک وودز ديگر بازيگران آن هستند. «پست» هنوز در آمريكاي شمالي روي پرده نرفته و اكران عمومي آن از نخستين روز دي آغاز مي‌شود.

«جامه شبح» پل تامس اندرسن ديگر فيلمي بود كه از سوي هيات ملي نقد جدي گرفته و صاحب جايزه شد. آخرين تجربه بازيگري دنيل دي-لوييس جايزه بهترين فيلمنامه را برد و يكي از 10 فيلم برتر سال لقب گرفت. گرتا گرویگ برای نخستين تجربه كارگرداني خود «لیدی برد» جایزه بهترین کارگردان را به دست آورد و جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را برای لوری متکالف به همراه آورد. جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل هم به ویلم دافو به «پروژه فلوریدا» رسيد.

فیلم ترسناک «برو گمشو» در جوایز هیات ملی نقد برنده جوایز بهترین کارگردان اول برای جردن پیلی و بهترین گروه بازیگری شد و «با اسم خودت به من زنگ بزن» جایزه بازیگر نوظهور را برای تیموتی شالامه به ارمغان آورد. «اول پدرم را کشتند» به کارگردانی آنجلینا جولی یکی از دو برنده جایزه آزادی بیان بود و «كوكو» و «فوكس‌تروت» به ترتيب جوايز بهترین فیلم بلند انیمیشن و بهترین فیلم خارجی‌زبان را از آن خود كردند.

هیات ملی نقد شامل گروهی پژوهشگر، دانشجو، فیلمساز جوان، علاقه‌مند سینما و دست‌اندرکار حرفه‌ای سینما در نیویورک هستند و جوايز اين دوره را 9 ژانويه 2018 در مراسمي در نيويورك به برگزيدگان اهدا مي‌كنند.

کد خبر 390983

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha