خبر > زلزله، شب‌های سیاهی دارد. ویرانی دارد و چیزهای تلخ دیگر. در این‌روزها که مردم غرب کشورمان در اثر زلزله عزیزانشان را از دست داده‌اند و خانه‌هایشان را، هرکس به نوعی دلش می‌خواهد به آن عزیزان کمک کند.

دوچرخه شماره ۹۰۲

يكي از آن آدم‌هاي خوب كه در فضاي مجازي هم بسيار از كارش تقدير شد مربي كانون پرورش فكري كودكان‌ و نوجوانان، وحيد خسروي است.

او و تعدادي ديگر از مربيان كانون پرورش فكري، به جمع كودكان زلزله‌زده رفتند، برايشان آواز خواندند و نمايش اجرا كردند. ترانه‌ي فولكلور «عزيزم تو گلكمي» كه خسروي براي بچه‌ها مي‌خواند، لبخند بر لب‌ آن‌ها مي‌نشاند، هرچند به‌خاطر از دست‌دادن خانه و كاشانه و عزيزانشان، دل‌هايشان پردرد بود. 

اما كار كانون پرورش فكري براي کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده‌ي غرب کشور در همين حد نماند؛ «ستاد ‌امداد فرهنگي کودک و نوجوان مناطق زلزله‌زده‌ي غرب کشور» به رياست عليرضا حاجيان‌زاده، مديرعامل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان تشکيل شد تا به‌طور منسجم فعاليت‌هاي بيش‌تر و حضور گسترده‌تر كانون را در اين منطقه مديريت كند.

به‌گزارش روابط‌عمومي كانون، گردآوري و اهداي كتاب، اسباب‌بازي، نوشت‌افزار و...، اعزام مربيان داوطلبِ کتاب‌خانه‌هاي سيار، هماهنگي براي حضور و فعاليت هنرمندان و نويسندگان در ميان بچه‌ها، از جمله فعاليت‌هاي پيش‌بيني‌شده در چارچوب امدادرساني فرهنگي به کودکان و نوجوانان مناطق آسيب‌ديده از زلزله است.

گفتني است از اولين روز زمين‌لرزه، مربيان داوطلب كتاب‌خانه‌هاي سيار كانون پرورش فكري (از استان كرمانشاه) ميان كودكان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده رفتند و با اجراي فعاليت‌هاي هنري از قبيل کتاب‌خواني، قصه‌گويي، نمايش، برپايي کارگاه‌هاي هنري و... سعي كردند به بهبود وضعيت روحي بچه‌ها و خانواده‌هاي آسيب ‌ديده بپردازند. 

بنا به اين گزارش، ستاد امداد فرهنگي کانون پرورش فكري، ضمن فراهم‌کردن تعدادي اقلام فرهنگي، آماده‌ي جمع‌آوري و دريافت هداياي فرهنگي خانواده‌ها و نيكوكاران براي ارسال به مناطق زلزله‌زده‌ و اهداي اين اقلام به كودكان‌و نوجوانان اين مناطق است.

 

  • گروه‌هاي مردم‌نهاد

گروه‌هاي مردم‌نهاد هم در اين حادثه‌ي تلخ، سنگ تمام گذاشتند. اين گروه‌ها سعي كردند به شيوه‌هاي گوناگون، كودكان و خانواده‌هاي آسيب‌ديده را ياري كنند؛ از توصيه‌هاي روان‌شناسانه براي كمك به كودكان آسيب‌ديده كه دچار فقدان شده‌اند گرفته تا ارسال اسباب‌بازي و كتاب و...

بنياد كودك نيز براي جبران خرابي مدارس، قصد ساخت مدرسه‌هاي كانكسي را دارد تا دانش‌آموزان از تحصيل دور نمانند. اين بنياد در نظر دارد 250 کانکس براي آغاز مجدد و هرچه سريع‌تر فعاليت مدارس، تهيه و برپا کند.

 

 


عكس: پايگاه خبري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان

 

کد خبر 390960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha