همشهری آنلاین: مساله ذخیره یک میلیون تن آب آلوده نیروگاه اتمی فوکوشیما که ۶ سال پیش در جریان سونامی و زمین‌لرزه آسیب جدی دید، به یک چالش جدی برای ژاپن تبدیل شده است.

چالش ژاپن برای حل مساله یک میلیون تن آب آلوده به رادیواکتیو

به گزارش ایرنا، این آب‌های آلوده در ذخایر مختلفی در کشور نگه‌داری می‌شود و اکنون این نگرانی وجود دارد که یک بلای طبیعی دیگر باعث راهیابی آن به اقیانوس آرام شود.

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی آورده است به رغم گذشت 6 سال از زمین لرزه مذکور که جان هزاران نفر را گرفت ژاپن هنوز نمی‌داند با این منابع آب آلوده چه باید بکند و برخی می‌گویند که این کشور در نظر دارد آن را در اقیانوس آرام رها کند.

این گزارش تصریح می‌کند آب‌های آلوده به رادیو اکتیو در ژاپن در 900 منبع و تانکر ذخیره شده است و اگر یک بلایی طبیعی دیگر رخ دهد ممکن است فاجعه تازه زیست محیطی به وجود بیاید.

دولت با کارشناسان در حال گفت و گو است و به‌ آنها گفته است که بجز منابع آبی خطرناک بقیه مواد را می‌توان بتدریج در اقیانوس رها کرد اما شکستن تانکرهای ذخیره مواد می‌تواند شرایط را از کنترل خارج کند.

ماهیگیران ژاپنی نگران آن هستند رها کردن این منابع آب به داخل اقیانوس باعث شود تا ماهی‌ها از آب آلوده استفاده کنند و آن زمان صنعت ماهیگیری در اطراف فوکوشیما به خطر خواهد افتاد.

گزارش‌های رسمی حاکی است در جریان زمین لرزه 9 ریشتری سال 2011 در فوکوشیما در ژاپن نزدیک به 18 هزار نفر جانشان را از دست داده‌اند.

بر اثر این فاجعه نیروگاه اتمی فوکوشیما خسارت زیادی دید و 6 راکتور آن دچار ذوب شد و مواد آلوده به رادیو اکتیو به داخل اقیانوس راه پیدا کرد.

کد خبر 390779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha