دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: موج بارشی امروز ۶ آذر و فردا بخش‌هایی از جنوب غرب، زاگرس مرکزی، مرکز و کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بارش‌ها به صورت رگبار پراکنده در مناطق زلزله زده نیز رخ می‌دهد.

باران

به گزارش تسنيم احد وظيفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج جدید بارشی امروز دوشنبه وارد کشور می‌شود و ابتدا بخش‌هایی از جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به‌تدریج مناطقی از مرکز و شرق کشور را در بر می‌گیرد که دستاورد آن افزایش ابر و بارش پراکنده باران به همراه وزش باد شدید است.

وی ادامه داد: عمده فعالیت این موج بارشی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود؛ بارش‌ها در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی به صورت برف خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد:‌ این موج بارشی اوایل وقت روز سه‌شنبه در مناطقی از شرق کشور سبب بارش پراکنده می‌شود و به‌تدریج از کشورمان خارج خواهد شد.

به گفته وظیفه، طی روز سه‌شنبه با تقویت جریانهای شمالی در مناطقی از استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه در غالب مناطق کشور جو پایدار پیش‌بینی می‌شود و تنها در مناطقی از شمال غرب کشور رشد ابر و در بعد از ظهر این روز بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بخش‌هایی از خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه، همدان با 8 درجه زیر صفر را سردترین منطقه و بندرعباس با 28 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 11 درجه بالای صفر رسید که در دو روز آتی نیز دمای پایتخت دو درجه افزایش می‌یابد؛ ضمن اینکه دمای هوای فیروزکوه و دماوند صبح امروز به 10 درجه زیر صفر رسید.

وی درباره وضعیت جوی مناطق زلزله زده کشور نیز توضیح داد: عبور موج بارشی از کشورمان و تاثیرگذاری آن بر جنوب غرب کشور و بخشهایی از زاگرس قطعاً در نواحی مختلف کرمانشاه نیز بی اثر نخواهد بود و رگبار پراکنده باران در برخی ساعات در مناطق زلزله‌زده کشور به‌وقوع می‌پیوندد.

کد خبر 390716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha