همشهری آنلاین: نودمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با نگاهی ویژه به نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال منتشر شد.

نودمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد

نودمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات نگاهی دارد به چالش‌های رسانه‌های جدید و تفاوت نگاه حاکمیتی به رسانه‌های مکتوب، آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیجیتال. چالش‌ها و نوع نگاه به رسانه‌های دیجیتال متفاوت است و در همین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات دو مسئول دولتی دو نگاه متفاوت نسبت به موضوع فیلترینگ این رسانه‌ها دارند: سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز توسعۀ فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال می‌گوید: «وب 2 قابلیت بسته شدن ندارد» اما در مقابل، نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است: «فيلترينگ در فضای مجازی منسوخ شدنی نيست».

در این پرونده، همچنین به این موضوع مهم پرداخته شده است که چرا این‌قدر رگولاتوری رسانه‌های جدید چقدر از قواعد و قوانین جاری کشور در حوزه مطبوعات فاصله دارد؟

مطالب پرونده «دنیای متفاوت رسانه‌های دیجیتال» از این قرار است:

- تلگرام، ایران مجازی و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال- محمدصادق افراسیابی

رئیس مرکز توسعۀ فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال: وب 2 قابلیت بسته شدن ندارد- گفت‌وگوی امیر لعلی با سید مرتضی موسویان

- معرفی نرم‌افزارهای رونمایی‌شده در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال 1396

- گفت‌وگو با محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران: اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی بر اخلاق، فرهنگ و هویت ملی

- شبکه اجتماعی فرهنگ‌یار

- کسب‌وکارهای نوین بیشتر با آزمون و خطا درگیرند- شهرام شاهکار

- معاون فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال: کُشتی رسانه‌های سنتی با دست بسته در مقابل رسانه‌های دیجیتال- گفت‌وگوی امیر لعلی با حمید ضیایی‌پرور

- رسانه‌های دیجیتال؛ ضرورت‌ها، راهبردها و مؤلفه‌های کارآمد- علی ریاحی

- دبیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال: استارت‌آپ‌ها و کانال‌های تلگرام مهمانان خوانده در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال- گفت‌وگوی سمیرا رستگارپور با جواد موحد

- دیجیتال در قاب هنر- امیر یوسفی

- چرا برندها باید سراغ تولید ویدئوی اجتماعی بروند؟- امیرعلی خلج

- «فلسفۀ فضای مجازی»؛ نگاهی به کتاب «مدخلی بر جهان بی‌انتها»- منوچهر دین‌پرست

- قانونگذاری در فضای مجازی؛ سراب یا واقعیت- علیرضا خرازی

- گفت‌وگو با نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران: فيلترينگ در فضای مجازی منسوخ شدنی نيست

همچنین در شماره 90 ماهنامه مدیریت ارتباطات، پنجمین بخش از «جنگ تاریخ مطبوعات» به پژوهش و قلم سید فرید قاسمی منتشر شده است.

عناوین دیگر مطالب این شماره نشریه عبارتند از:

- سرمقاله: «نیاز نمایشگاه مطبوعات به دو عنصر خلاقیت و نوآوری»- اميرعباس تقی‌پور

- «اربعین»؛ رسانه گفتمان جهانی- حسن بشیر

- هدیه تولدی از جنس اینفوگرافیک- مریم سلیمی

-آيا سواد رسانه‌ای يارای هماوردی با اخبار جعلی را دارد؟- سید غلامرضا فلسفی

- ۸ واقعیت مهم اما باورنکردنی درباره مخاطب‌شناسی- امیرعلی خلج

- داور مسابقات بین‌المللی دیتاژورنالیسم: دیتاژورنالیسم تا 10 سال آینده به رشد خود ادامه خواهد داد- در گفت‌وگوی اختصاصی مریم سلیمی با آلبرتو کایرو

مدیریت ارتباطات هر ماه به مدیرمسئولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی با قیمت 10 هزار تومان منتشر می‌شود. علاقه‌مندان جهت دریافت اشتراک سالیانه با شماره ۸۸۹۰۴۸۸۲-۰۲۱ تماس بگیرند.

کد خبر 390578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =